ثبت سالانه ۶۰ هزار شکایت از اپراتورها
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سالانه ۶۰ هزار شکایت از اپراتورهای تلفن همراه کشور شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل ثبت میشود. به گزارش ایرنا، حسین فلاح جوشقانی اظهار کرد: «سالانه 60 هزار شکایت از اپراتورها ثبت میشود که حدود ۹۰ درصد این شکایتها در زمان مقرر پیگیری و رسیدگی میشوند. مردم میتوانند هرگونه شکایت از اپراتورهای کشور را در طول شبانهروز از طریق سامانه گویای ۱۹۵ اعلام کنند.. چنانچه اپراتورهای کشور به هر دلیل به شکایتهای ارایهشده از سوی مردم پاسخ ندهند، سازمان تنظیم مقررات نیز تا زمان رفع مشکل پیگیریکننده موضوع خواهد بود.» وی همچنین خاطرنشان کرد: «عمدهترین شکایتهای مردم از اپراتورهای کشور شامل پوشش ضعیف در جادههای ارتباطی، آنتندهی نامطلوب، قیمت بالای تعرفهها و وجود برخی پیامکهای مزاحم است. زیرساختهای ارتباطی برخی شهرها با مشکل مواجه بوده و مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به دنبال مسیر جایگزین ارتباطی در تمامی نقاط کشور هستند. تمامی تلاش سازمان تنظیم مقررات کشور رسیدگی به پیامکهای مزاحم است. یکی از راهکارهای مهم برای قطع پیامکهای مزاحم شمارهگیری کد #۸۰۰* از سوی مشترکان خواهد بود.»