ضرورت وجود مراکز بازاریابی برای تسخیر بازارهای جهانی
رییس هیاتمدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران گفت: باید از پتانسیلها و مزیتهایی که کشور در صنایع تبدیلی و محصولات استراتژیک غیرنفتی دارد به نحو مثبتی بهرهگیری کرد و فرصتهای ایجاد شده در بازارهای صادراتی به خوبی شناخته و بهرهبرداری شود. تصاحب سهم کشورهایی که جایگاه پایداری در بازار دارند دشوار است اما فعالان اقتصادی باید فرصتهای خوب موجود در بازارهای جهانی را بشناسند و از آن حداکثر بهره را ببرند.
مهدی کریمی تفرشی در گفتوگو با ایلنا عنوان کرد: کشور ما به لحاظ جغرافیایی، ترانزیتی و موقعیت استراتژیک منطقهای شرایط فوقالعادهای دارد که میتواند از مزیتهای مهم ما در تجارت خارجی باشد که باید از این موقعیت بینظیر بهره برد. او اظهار کرد: رشد صادرات اثر مستقیم بر درآمدهای ارزی کشور داشته و از این طریق با تامین منابع ارزی کشور امکان سرمایهگذاریهای لازم برای قرار گرفتن اقتصاد در مسیر رشد و توسعه را فراهم میسازد. از طرف دیگر توسعه صادرات امکان استفاده از امکانات بازارهای جهانی برای رشد تولیدات داخلی را مهیا کرده و از این طریق واحدها و بنگاههای تولیدی را قادر میسازد از محدودیتهای بازار داخلی رهایی یافته و با توسعه مقیاس تولید به منظور صادرات بیشتر به بازارهای خارجی علاوه بر کسب درآمدهای ارزی از صرفههای اقتصادی حاصل از مقیاس تولید نیز بهره کافی ببرند. رییس هیاتمدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران گفت: باید از پتانسیلها و مزیتهایی که کشور در صنایع تبدیلی و محصولات استراتژیک غیرنفتی دارد به نحو مثبتی بهرهگیری کرد و فرصتهای ایجاد شده در بازارهای صادراتی به خوبی شناخته و بهرهبرداری شود. تصاحب سهم کشورهایی که جایگاه پایداری در بازار دارند دشوار است اما فعالان اقتصادی باید فرصتهای خوب موجود در بازارهای جهانی را بشناسند و از آن حداکثر بهره را ببرند. او عنوان کرد: توجه به صادرات غیرنفتی و اقدامات موثر در جهت بهبود و ایجاد ارزش افزوده نیازمند ایجاد محیط رقابتی برای پیشبرد آن است. تولید کالاها و خدمات در صورتی رقابتی هستند که در مقایسه با کالاها و خدمات مشابه در کشورهای دیگر با قیمت مناسبتر و کیفیت بالاتر تولید شوند. متاسفانه رقابتهای منفی، عدم آموزش و نگاه سنتی همواره از عواملی بوده است که در حرکت موفق این بخش در تجارت بینالمللی اثرات مخرب داشته است.ریاست هیاتمدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی گفت: یکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان ورود به بازارهای هدف بدون بررسی ابعاد و شرایط رقابت در این بازارهاست.