ایجاد پلهای ارتباطی با مردم
اولین جلسه نظام هماهنگ ملاقات مردمی سازمانها و شرکتهای تابعه شهراری تهران با حضور سیدمجتبی تقوی نژاد معاون مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران، عالمی پسند رییس اداره هماهنگی امور مناطق مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی، سازمانها و شرکتهای تابعه به میزبانی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، برگزار شد. به گزارش «تعادل» از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، سید مجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بینالملل گفت: شهرداری تهران طی دو سال اخیر تلاش کرده با بهکارگیری ظرفیتهای الکترونیک در جهت حرکت به سمت شهری هوشمند، ضمن ایجاد پلهای ارتباطی گوناگون، برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان، گامی موثر در جهت تسهیل تعامل دوسویه با شهروندان و تسریع رسیدگی به مشکلات بردارد.
تقوی نژاد با اشاره به اینکه پیش از این ملاقات شهروندان با شهرداران مناطق تنها از طریق مراجعه حضوری میسر بود؛ افزود: تاکنون دسترسی به سامانه مذکور بهصورت داخلی در مجموعه شهرداری تهران امکان پذیر بوده و متقاضیان برای ثبت نام میبایست به صورت حضوری به ادارات روابط عمومی مناطق مراجعه و پس از ثبت درخواست خود، اقدام به پیگیری جهت برقراری ملاقات مردمی میکردند.
او با اشاره به ضرورت و اهمیت راهاندازی سامانه ملاقات مردمی در مجموعه شهرداری گفت: خدمت به مردم توفیقی است که خداوند به ما اعطا کرده است و باید تلاش کنیم تا در کمترین زمان و به سادهترین روش فرصت ملاقات را برای شهروندان مهیا کنیم. وی تصریح کرد: سامانه مردمی سالیان سال است که در شهرداری و مناطق 22 گانه فعال بود و موفق نیز عمل کرده است و اینچنین سامانهای در دولت نیز وجود دارد اما در مجموعه شهرداری تهران موفقتر عمل کرده است. تقوینژاد گفت: با راهاندازی سامانه مردمی اینترنتی به دنبال این هستیم تا بحث دولت الکترونیک یا شهر هوشمند را عملی کنیم و در همین چند ماهی که به صورت آزمایشی کار را شروع کردهایم در تلاشیم تا ضعفهای آن در اولین فرصت پیگیری و مرتفع شود.او افزود: شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز این کار را مثبت ارزیابی کردند چرا که با این سیستم در همین زمان نیز توانستهایم بهطور میانگین هفتگی رفت و آمد هزار نفر را که برای ملاقات مردمی در خواست ثبت نام داشتند را حذف کنیم. وی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع دیگر در شهرداری تهران به تبدیل به فرهنگ سازمانی تبدیل شده است و ارتباطات دو سویه با مردم در بخشهای مختلف آن برای مدیران اهمیت دارد.
وی گفت: طبق رصد مداومی که مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران دارد مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه بالاترین پاسخگویی به شکایات را داشته که جای تبریک دارد. وی در خصوص سامانه اینترنتی ملاقات مردمی افزود: در این سامانه، شهروندان با دسترسی به شبکه اینترنت در هر مکان و زمانی، از طریق مراجعه به آدرس سامانه یا پرتال اینترنتی شهرداری تهران یا سایت تهران من، میتوانند وارد سامانه ملاقات مردمی شده و با طی چند مرحله کوتاه، شخصاً اقدام به ثبت درخواست خود جهت دیدار با شهردار منطقه خود نمایند. تقوینژاد تصریح کرد: ویژگیهای مهم سامانه اینترنتی ملاقات مردمی، امکان رویت و پیگیری مراحل، از نوبت دهی تا حصول نتیجه جلسه میباشد؛ مکانیزم گردشِ درخواست، به نحوی طراحی شده که شهروندان پس از ملاقات نیز میتوانند جهت پیگیری نتایج دیدار، تصویر دستورات و نظرات صادر شده توسط مدیران ارشد را رویت کرده و پیگیریهای مربوطه را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: سامانه ملاقات مردمی هماکنون به صورت برخط در دسترس عموم قرار گرفته و شهروندان میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی
publicmeeting.tehran.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. در ادامه جلسه مدیران و کارشناسان سازمانها و شرکتهای وابسته شهرداری نظرات و در خواستهای خود را در خصوص را ه اندازی سامانه ملاقات مردمی دادند. در ادامه محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه به فعالیت شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در سال 85 اشارهای کرد و گفت: شرکت بهرهبرداری متروی تهران از همان ابتدای تاسیس با هدف مشتریمداری کار خود را با راهاندازی سامانه پیام کوتاه، سامانه تلفن گویا، ایمیل و تلفن ارتباطات مردمی که در ساعات اداری از طریق همکاران در مدیریت ارتباطات پاسخگوی شهروندان و مسافران بود را آغاز کرد و تلاش کرده تا تعامل خود را با شهروندان و مسافران حفظ کند . وی همچنین از راهاندازی کمیته تکریم مشتریان خبر داد و گفت: از اول تیر ماه 98 نیز حسب دستور مدیرعامل کمیته تکریم مشتریان با هدف پیگیری هرچه سریع ترانتقادات و پیشنهادات مسافران با حضور مدیران بخشهای مختلف هر هفته تشکیل میشود. وی تصریح کرد: با راهاندازی این کمیته تمامی شکایات و درخواستها که از طریق سامانههای 137 یا 1888 ازطریق مدیریت بازرسی و ورودیهای مدیریت ارتباطات به دستمان میرسد را در اسرع وقت پیگیری و پاسخ گو هستیم و در حال حاضر هیچ شکایاتی نیست که بدون پاسخ باشد. مدیر ارتباطات و امو ربینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران گفت: روزانه در متروی تهران بیش از دو نیم میلیون و پانصد هزار سفر انجام میشود و جزو بزرگترین شرکتهای شهرداری تهران است و توانسته تعامل خوبی را با سامانههای ارتباطی که دارد با مردم برقرار کند چرا که یکی از برنامههای اصلی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع است. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی درخواست یا شکایتی داشته باشد ما از طریق این کمیته پیگیری میکنیم و اگر نیاز به ملاقات با مدیرعامل داشته باشند هماهنگیهای لازم انجام میپذیرد. محمدیان در پایان گفت: آمادگی داریم تا در صورت نیاز در ایستگاههایی که شرایط لازم را داشته باشد، ملاقات مردمی را با مدیران ارشد خطوط یا مدیرعامل برگزار کنیم. در پایان نیز تقوی نژاد معاون مرکز ارتباطات شهرداری تهران از مدیریت ارتباطات امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران بازدید کرد.