یوتیوب طرح بازبینی ویدیوهای کودکان را کامل نکرده است
یوتیوب که در نظر داشته تمام ویدئوهای مربوط به کودکان را بررسی کند، درنهایت این طرح را اجرایی نکرده است. به گزارش مهر، یوتیوب در سال جاری میلادی به دلیل نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان در فضای آنلاین جریمهای ١٧٠ میلیون دلاری به کمیسیون فدرال تجارت امریکا پرداخت کرد. اما به نظر میرسد این شرکت علاوه بر جریمه سنگین با چالشهای دیگری نیز دستوپنجه نرم کند. یوتیوب سال 2018 تصمیم گرفته بود بازبینهای انسانی تمام ویدئوهای کودکان را بررسی کند. این شرکت تیمی۴۰ نفره با نام Crosswalk را استخدام کرد. یکی از پیشنهادات آن بود که تمام ویدئوهای هدفگرفتهشده برای کودکان زیر هشت سال بررسی شود تا هیچ محتوای نامناسبی منتشر نشود. اما در نهایت مدیر ارشد اجرایی یوتیوب این طرح را اجرا نکرد. زیرا اجرای چنین طرحی سبب میشد یوتیوب به یک سایت خبری شبیه شود و در نتیجه مسوولیتهای منتشرکنندگان محتوا درباره قانون کپیرایت، تهدیدها، نفرتپراکنی و غیره بیشتر میشد. این شرکت درنهایت تعهد کرد در قبال محتوای مخصوص کودکان مسوولیت بیشتری قبول کند و در همین راستا بخش کامنت (اظهارنظر) میلیونها ویدیو غیرفعال شد. همچنین این شرکت توانست تعداد بازدیدهای ویدیوهای ناقض قوانین را تا ٨٠ درصد کاهش دهد. با وجود این، یوتیوب هنوز نتوانسته گامهای قابل توجهی در راستای کنترل محتوای مخصوص کودکان انجام دهد.