صنعتی به نام شادی
کتاب صنعت شادی نوشته ویلیام دیویس، به ملاکهای سنجش شادی و دانش شاد زیستن در جهان مدرن کنونی و با تأکید بر کاربرد آن در اقتصاد و بازاریابی میپردازد. این کتاب نظرات روانشناسان و جامعهشناسان بزرگ از جمله جرمی بنتام در این زمینه را بررسی میکند و مساله شادی را از دیدگاه روانشناسی اقتصادی در دنیای کنونی مورد ارزیابی قرار میدهد. ویلیام دیویس در کتاب صنعت شادی (The Happiness Industry) بیان میکند که یکی از دغدغههای انسان امروزی شادی و شاد زیستن است. امروزه شادی به عنوان یک صنعت شناخته میشود که لازم است از آن در تمام نهادهای جامعه استفاده شود. هر نظام مدیریتی، آموزشی، سیاسی، سازمانهای دولتی و هر واحد اقتصادی کوچک و بزرگ در جهان نیازمند این صنعت هستند تا بازدهی عالی داشته باشند. مدیران شرکتها باید به همراه مشاوران متخصص شادی برای نحوه شاد کردن کارکنان خود آموزش ببینند، چرا که ایجاد رضایت درونی و حقیقی در کارکنان مهمترین عنصر پیشرفت اقتصادی و اجتماعی است. نشر کتاب پارسه ترجمه اعظم ورشوچی فرد از این کتاب را منتشر کرده است.