ذهن مصرفکننده
تصمیمات، رفتارها و نتایج آنها بخش مهمی از زندگی ما را میسازند؛ ما علاقهمندیم تا با شناخت مغز و کارکردهای آن به چرایی، ریشه رفتارها و تصمیمات خود پی ببریم و مسوولیت خوب و بدهای زندگی خود را بپذیریم. مجموعهای از اعصاب و روان با میلیونها پیوند و عصب، در این شبکه کوچک اما پیچیده روی افکار، عواطف، عقاید، روابط و رفتار ما تأثیرگذار هستند. نویسنده کتاب «ذهن مصرفکننده» ضمن شکافتن مغز، به ابعاد مختلف آن پرداخته و مدلهای شناختی، احساسی، کلامی، ارتباطی و رفتاری آن را بهصورت ساده و قابل فهم تبیین کرده است. مطالعه این کتاب ارزشمند را به جویندگان علم و دانش روز و بهویژه پژوهشگران، دانشجویان و علاقهمندان موضوعات مرتبط با رفتارشناسی بازار و بازاریابی پیشنهاد میکنیم. اگرچه در گذشته به موضوعات گوناگون در حوزه رفتار مصرفکننده پرداخته شده است اما جای خالی شناخت این مرکز کنترل (مغز) که همه رفتارها از آن صادر میشود بسیار محسوس است. نویسنده این کتاب پپ مارتینز و مترجمان آن احمد روستا و پرویز علیلو هستند.