غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی تا آخر بهمن

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۷۲
غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی تا آخر بهمن

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از غیرحضوری شدن 30 خدمت تامین اجتماعی تا آخر بهمن خبر داد. مصطفی سالاری گفت: نیاز بود سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحول الکترونیک گام‌های جدی بردارد و قبلا هم اقداماتی در این زمینه انجام شده بود. اما در شرایط شیوع کرونا هم نیاز بود که مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش جدی دهیم و هم اینکه کاهش مراجعه مردم باعث کاهش هزینه و همچنین مانع از اتلاف وقت می‌شود.او با بیان اینکه این موضوع در ایام شیوع کرونا مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور بوده است، گفت: برنامه‌ریزی زمانبندی فشرده و مستمر صورت گرفته و امروز زمان شروع این برنامه زمانبندی است. از ماه‌های گذشته تمهید مقدمات صورت گرفته و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت قرار است ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش دهد و به همین علت طرح ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.سالاری ادامه داد: غیرحضوری شدن این خدمات تا آخر بهمن ماه طبق برنامه زمانبندی بطور کامل محقق می‌شود و به این ترتیب بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم را به شعب کاهش می‌دهد.به گفته او، از روز دوشنبه 19 آبان پرداخت هدیه ازدواج غیرحضوری خواهد شد و از این به بعد بیمه‌شدگانی که ازدواج می‌کنند برای اخذ کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند، زیرا با ثبت احوال در تعامل هستیم و ازدواج‌های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی انجام و همان روز پرداخت صورت می‌گیرد.: خدمت دیگر این است که تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث به صورت غیر حضوری استعلام می‌شود.مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هدفگذاری ما این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارایه کنیم گفت: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه داریم که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می‌یابد. بخش دیگر از مراجعات با طرح نسخه الکترونیک کاهش پیدا خواهد کرد.مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک نیز از دوشنبه 19 آبان شروع شده، اظهار کرد: حذف کامل نسخ کاغذی بستگی به مشارکت همه بخش‌ها دارد. ما آمادگی کامل داریم و هر پزشکی نسخه نویسی الکترونیک را انحام دهد همان زمان تسویه می‌کنیم‌ یا۳۰ درصد سهم داروخانه‌ها همان روز پرداخت می‌شود. امیدواریم نسخه نویسی الکترونیکی را با پوشش صد درصدی محقق کنیم و بتوانیم خدمات دهی را بهبود بخشیم.