جمعآوری بخاری از مدارس همچنان ادامه دارد
از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، بیش از ۹۳۰۰ فضای آموزشی در قالب حدود ۴۶ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از ۶ میلیون مترمربع در سراسر کشور احداث و به بهرهبرداری رسیده که بهطور میانیگن روزانه ۳۱ کلاس درس با حدود ۴۲۰۰ مترمربع را شامل میشود. همچنین در بحث استانداردسازی سامانههای گرمایشی نیز با جدیت و اولویت طبق برنامه پیش رفتهایم و تمام بخاریهای نفتی را از مناطق دارای زیرساخت لازم جمعآوری کردیم و این روند تا حذف کامل بخاریهای گازی وشعله مستقیم از کلاسهای درس ادامه دارد. معاون وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت ساخت مدارس در دوران کرونا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشورمان، در روند احداث فضاهای آموزشی خللی ایجاد نشد و مطابق سنوات گذشته و با تلاش تمام همکارانم در ادارات کل نوسازی مدارس استانهای کشور، مطابق دستورالعملهای اعلامی ستاد کرونا، ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی با سرعت و دقت فراوان در حال انجام است. در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲ هزار و ۴۸۷ پروژه آموزشی با ۱۴ هزار و ۸۶۳ کلاس درس و زیربنای حدود ۲ میلیون مترمربع آماده و تحویل ادارات آموزش و پرورش میشود. مهراله رخشانیمهر خاطرنشان کرد: در طول سال جاری به ترتیب استانهای خراسان رضوی با ۱۴۰۱ کلاس درس، خوزستان ۱۱۸۶ و سیستان و بلوچستان۱۰۶۰ کلاس درس بیشترین پروژههای قابل بهرهبرداری را به خود اختصاص دادهاند. رخشانی مهر گفت: با شروع بیماری کرونا، در واقع تلاش برای رشد احداث پروژههای آموزشی دوچندان شد و متناسب با اعتبارات تخصیصی، فضاهای مناسبی برای دانشآموزان عزیز کشورمان آماده و مهیا شد و بهطور کلی جریان مدرسهسازی که امروز به عنوان یک نهضت در کشور تبدیل شده است، با جدیت پیش میرود. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، بیش از ۹۳۰۰ فضای آموزشی در قالب حدود ۴۶ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از ۶ میلیون مترمربع در سراسر کشور احداث و به بهرهبرداری رسیده که بهطور میانگین روزانه ۳۱ کلاس درس با حدود ۴۲۰۰ مترمربع را شامل میشود. او در واکنش به این پرسش که چه اقداماتی در اولویت بوده که به خاطر شیوع کرونا متوقف شده است؟ گفت: شیوع کرونا هیچ وقفهای در کار ما ایجاد نکرد. فقط در روزهای ابتدایی سال که به دستور ستاد مقابله با کرونا عملیات اجرایی پروژهها چند روزی متوقف شد، در مابقی ایام سال، ساخت و ساز مدارس با تمام توان ادامه یافت. هرچند همین موضوع و تورم بالا باعث بروز مشکلاتی شد، اما وقفهای ایجاد نشد. معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: علاوه بر این در بحث سرویسهای بهداشتی در مدارس نیز اهتمام و تلاش ویژهای صورت گرفت و با تاکید بیشتری دنبال شد.