هدف‌گذاری برای بهره‌برداری از ۱۱۱کیلومتر آزادراه در سال ۹۴

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۲

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: بنابر اهداف پیش‌بینی شده، قرار است تا ۱۱۱کیلومتر آزادراه در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری برسد و با توجه به مصوبه هیات دولت، عملیات اجرایی این دو آزادراه نیز پس از طی مراحل قانونی آغاز خواهد شد. به گزارش شرکت ساخت، حسن احمدی‌نوری قطعه دوم آزادراه ساوه-همدان به طول 28 کیلومتر، قطعه سوم کنارگذر غربی اصفهان به طول 14 کیلومتر و قطعات 1 و 2و 4 آزادراه ارومیه-تبریز به طول 69 کیلومتر را پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال 94 اعلام کرد. وی افزود: هم‌اکنون 674کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در دست احداث و هزار و 596 پروژه در دست مطالعه است که با توجه به مجوز هیات دولت برای احداث آزادراه بندرعباس-کرمان به طول حدود 370 کیلومتر و آزادراه سبزوار-نیشابور-مشهد به طول حدود 223کیلومتر این آزادراه‌ها نیز در آینده‌یی نزدیک به پروژه‌های در دست احداث اضافه خواهند شد.

وی همچنین از مذاکره با طرف‌های خارجی برای مشارکت و جذب سرمایه در ساخت آزادراه‌ها خبر داد و گفت: با مشخص شدن پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری، مذاکرات با طرف‌های خارجی برای مشارکت در ساخت این پروژه‌ها آغاز شده که برخی درحال طی کردن مراحل برای انعقاد تفاهمنامه و برخی دیگر چون آزادراه تبریز-مرند-بازرگان به طول 256کیلومتر تفاهمنامه با طرف خارجی انعقاد و مجوزهای لازم از دولت اخذ شده است و درحال طی کردن مراحل برای انعقاد قرارداد مشارکت قرار دارد.

احمدی‌نوری آزادراه منجیل-رودبار به طول 11 کیلومتر، همدان-کرمانشاه-خسروی به طول 350کیلومتر، سیرجان-بندرعباس به طول 300کیلومتر، اندیمشک-اهواز به طول 135کیلومتر، سلفچگان- اراک به طول 160کیلومتر، شیراز-بوشهر به طول 230کیلومتر، پردیس-رودهن به طول 13کیلومتر و اصفهان-شیراز حدفاصل ایزدخواست به طول 160کیلومتر را پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در حوزه آزادراه‌ها اعلام کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر