اخبار
عینک حریم خصوصی اپل و پنهان کردن محتوای نمایشگرها
اپل روی توسعه عینک جدیدی کار میکند که کاربران با استفاده از آن میتوانند محتوای نمایشگر آیفون را مشاهده کنند ولی محتوای مربوطه برای افراد فاقد عینک قابل رویت نیست. پتنت مربوط به این عینک در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده است و مستندات مربوط به آن نیز به اشتراک گذاشته شده که نشان میدهد اپل بیش از پیش به حفظ حریم خصوصی کاربران توجه نشان میدهد. پتنت اپل برای سیستمی به ثبت رسیده که محتوای نمایشگر را تنها برای کاربر دستگاه قابل رویت میکند. یکی از ویژگیهایی که در این پتنت درباره آن توضیح داده شده، «عینک حریم خصوصی» است که باعث میشود افراد اطراف شما دیگر نتوانند محتوای مورد نمایش روی گوشی را ببیند، زیرا تنها را برای دیدن موارد قابل نمایش در روی نمایشگر، استفاده از این عینک است. با توجه به اینکه اپل در حال کار روی هدست واقعیت ترکیبی خود است، وجود چنین ویژگی میتواند باعث فروش بسیار زیاد آن شود. در توضیحات این پتنت آمده است: یکی از ابعاد جدید و کلیدی که در این پتنت مورد بحث قرار گرفته «عینک حریم خصوصی» است. در برخی موارد، کاربر ممکن است با گرافیک کالیبراسیون تعامل داشته باشد تا خروجی گرافیکی ارایه شده را عمدا محو کند. به همین منظور اگر کاربری خواهان حفظ حریم خصوصی است یا نمیخواهد افراد نزدیک به او موارد قابل مشاهده در نمایشگر او را مشاهده کنند، میتواند با گرافیک کالیبراسیون تعامل داشته باشد تا خروجی گرافیکی ناخوانایی داشته باشد. علاوه بر فناوری جدید حفظ حریم خصوصی، به نظر میرسد که اپل در حال کار روی پروفایلهای Face ID است. پتنت کوپرتینوییها همچنین سیستم دیگری را توصیف میکند که میتواند جزییات منحصر به فرد صورت کاربر مانند مدل مو، ریش، سبیل، نوع عینک و موارد دیگری را تشخیص دهد. در نهایت باید توجه داشت که اپل لزوما قرار نیست از پتنتها خود در محصولات واقعی استفاده کند. با این وجود، باید دید غول فناوری در حال کار روی چه فناوریهایی است تا ارزش اکوسیستم خود را افزایش دهد.
اینستاگرام به تولیدکنندگان Reels تا ۱۰ هزار دلار پاداش میدهد
ریلز (Reels) پلتفرم ویدیوهای کوتاه اینستاگرام است که با تیکتاک رقابت میکند. شبکه اجتماعی متعلق به متا (فیسبوک سابق) به عنوان راهی برای جذب تولیدکنندگان محتوای بیشتر قصد دارد تا ۱۰ هزار دلار به کاربرانی که ویدیوهای ریلز خود را پست میکنند، پاداش پرداخت کند. با وجودیکه تیکتاک به صورت قابل توجهی در حال رشد است و رکورد یک میلیارد کاربر فعال ماهانه را رد کرده است، اینستاگرام سعی دارد رقابت خود را به شیوه جدیتری دنبال کند. به همین منظور، سازندگان محتوا این شانس را خواهند داشت که با ارسال ویدیوهای کوتاه ریلز خود، به عنوان بخشی از برنامه پاداش اینستاگرام تا ۱۰ هزار دلار دریافت کنند. البته قوانین برنامه پاداش اینستاگرام چندان شفاف نیست ولی در حال تکمیل شدن است. برای مثال تولیدکننده محتوا با بیش از ۵۰ هزار فالوور در یک ماه ۱۰۰۰ دلار درآمد میتواند کسب کند، اما برخی دیگر با تعداد فالوورهای بیشتر فقط ۶۰۰ دلار پاداش دریافت میکنند. همچنین گفته میشود در صورتی که ویدیو ریلز طی یک ماه به ۱.۷ میلیون بازدید برسد، ۸۰۰ دلار دریافت میکند. البته تولیدکنندگان محتوا همچنین از این پلتفرم رضایت ندارند و میگویند اخیرا با قطعیهای مکرر سرور مواجه بودهاند. طبق گفته اینستاگرام، برنامه پاداش آنها اکنون با تعداد کمی از تولیدکنندگان محتوا در حال آزمایش است. جزییات بیشتر مربوط به برنامه پاداش ریلز اینستاگرام را میتوانید در وبسایت رسمی این شرکت بررسی کنید. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که این برنامه هماکنون فقط در ایالات متحده صورت میپذیرد.