کفه ترازوی سریالهای نمایش خانگی سنگینتر از تلویزیون
در بیست و یکمین جشن حافظ، سریالهای شبکه نمایش خانگی از مجموعههای تلویزیونی در دریافت جوایز پیشی گرفتند. به گزارش ایسنا، با اعلام نتایج برگزیدگان جشن حافظ، سهم جوایز سریالهای شبکه نمایش خانگی از تولیدات صداوسیما بیشتر بود و این اتفاق، فرضیه رقابت جدی این دو مدیوم در جذب مخاطب و استقبال بیشتر از تولیدات شبکه نمایش خانگی در مقایسه با تلویزیون، خصوصا در دوران کرونا را پررنگتر کرد. این اتفاق در سال ۹۹ هم رخ داده بود. در دوره بیستم نیز جوایز سریالهایی چون «هیولا»، «نهنگ آبی» و «مانکن» در مقابل تک جایزه سریال «پایتخت ۶» در کفه سنگینتر ترازو قرار گرفتند. این در حالی است که در دوره نوزدهم جشن حافظ این موازنه کاملا برعکس بود و اغلب جوایز بخش تلویزیونی این رویداد هنری، به سریال «بانوی عمارت» محصول سال ۹۶ صداوسیما رسید و تنها موفقیت سریالهای شبکه نمایش خانگی، جایزه امین حیایی برای بازی در سریال «ساخت ایران ۲ » محسوب میشد. اما در دوره بیست و یکم در مجموع، جوایز بخش تلویزیونی بین سریالهای «زخم کاری»، «می خواهم زنده بمانم» و «آقازاده» تقسیم شد و در این بین «زخم کاری» بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد. امسال عنوان بهترین سریال، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن درام تلویزیون و شبکه نمایش خانگی و جایزه ویژه هیات داوران به عواملی از سریال «زخم کاری» رسید.
«می خواهم زنده بمانم» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد تلویزیونی را هم «آقازاده» گرفت. سریال «هم گناه» هم جایزه بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال را با خود به خانه برد. در مقابل، سریال «زیرخاکی» (با بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی) تنها نماینده موفق صداوسیما در جشن حافظ بود که در مجموع دو جایزه را از آن خود کرد. در این مراسم سروش صحت به خاطر «کتاب باز» بهترین چهره تلویزیونی شد. این عنوان سال ۹۹ به احسان علیخانی و سال ۹۸ به عادل فردوسی پور رسیده بود.