تدوین آیین‌نامه درجه‌بندی مدارس استثنایی

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۰۲:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۸۷۶۳۴
تدوین آیین‌نامه درجه‌بندی مدارس استثنایی

آیین‌نامه ضوابط درجه‌بندی مدارس استثنایی تدوین‌شده است تا از این طریق مشکل جذب نیروهای توان‌بخشی حل شود و موضوع کمبود فضای آموزشی از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در حال پیگیری است. رییس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی با بیان مطلب فوق گفت: در سیاست‌های تحولی جدید آموزش‌ و پرورش استثنایی، مدیران مدارس باید به عنوان مهم‌ترین رکن تحول در نظام تعلیم ‌و تربیت، شرایط را در مدارس به‌گونه‌ای فراهم کنند که معلمان بتوانند برنامه‌های تحولی خود را در کلاس درس پیاده کنند و در همین راستا در برنامه تحولی چهار ساله سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی موضوع توانمندسازی، انگیزه‌بخشی و تفویض اختیار به مدیران مدارس استثنایی دیده ‌شده است. حمید طریفی حسینی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش استثنایی این است که «مدیریت آموزشگاهی» به سمت یک الگوی مشارکتی پیش رود، گفت: در این الگوی مشارکتی همه ارکان تعلیم ‌و تربیت که در سند تحول بنیادین بر روی آنها تأکید شده است، در مدیریت و امور اداره مدرسه، نقش آفرین خواهند بود. مدیران مدارس نیازمند تعامل توأمان با ادارات آموزش و پرورش عادی و آموزش و پرورش استثنایی هستند. آنها باید با تفکر راهبردی، مشارکت حداکثری و برنامه‌ریزی، زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم کنند و با استفاده از ظرفیت آیین‌نامه اجرایی مدارس در «مدیریت محلی» نقش‌آفرینی کنند.