دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۰۱:۳۰:۳۹
کد خبر: ۱۹۱۷۸۷

روسیه ۵ شرکت فناوری را  تنبیه  می‌کند

۵ شرکت فناوری به دلیل نقض قوانین محتوای آنلاین با اقدامات تنبیهی راسکامنادزر، رگولاتور ارتباطات روسیه مواجه شده‌اند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق اعلام راسکامنادزر اقدامات تنبیهی علیه تیک‌تاک، تلگرام، زوم، دیسکورد و پینترست انجام می‌شود. در بیان این رگولاتور آمده است اقدامات تنبیهی در واکنش به ناتوانی شرکت‌ها در حذف محتوای غیرقانونی اتخاذ شده و تا زمانی که آنها از قانون پیروی نکنند، پابرجا خواهد ماند. البته این سازمان به‌طور دقیق اعلام نکرد چه اقدامات تنبیهی علیه شرکت‌ها اتخاذ می‌کند. یاندکس که موتور جست‌وجوی اصلی روسیه به حساب می‌آید، در هشداری اعلام کرده است: «راسکامنادزر: این وب سایت قوانین روسیه را نقض می‌کند.» در بیانیه رگولاتور ارتباطات روسیه آمده است: راسکامنادزر تصمیم گرفته اقداماتی انجام دهد و به وسیله موتورهای جست‌وجو درباره نقض قوانین روسیه به کاربران اینترنت هشدار دهد. پیش از این نیز روسیه شرکت‌های فناوری بزرگ را به دلیل عدم رعایت قوانین این کشور جریمه کرده است. هفته گذشته شرکت توییچ در این کشور ۲ و تلگرام ۱۱ میلیون روبل جریمه شدند زیرا محتوای جعلی مربوط به حمله روسیه به اوکراین را در پلتفرم‌شان منتشر کرده بودند.

متا عمدی بودن حفره صوتی اینستاگرام را در بخش ریلز رد کرد

متا مالک اینستاگرام انکار کرد که به‌طور عمدی صدای ویدئوهای بارگیری شده بخش ریلز را قطع کرده و این امر را به یک نقص فنی نسبت داد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، کاربران اینستاگرام می‌گویند هدف از این اقدام جلوگیری از انتقال فایل‌های ویدئویی مذکور به محیط برنامه تیک‌تاک بوده است. اما یکی از سخنگویان اینستاگرام یک «مشکل صوتی» را عامل این حادثه دانست و گفت: شرکت در حال رفع آن است. برخی رسانه‌ها اواخر هفته قبل گزارش دادند کاربرانی که می‌خواهند حلقه‌های فیلم بخش ریلز اینستاگرام خود را به یک برنامه دیگر مانند تیک‌تاک منتقل کنند، مجبور هستند ابتدا ویدئو را منتشر کنند و سپس دست به انتقال بزنند. زیرا در غیر این صورت خطر از دست رفتن صدای فایل‌های ویدئویی وجود دارد. تا مدتی قبل، کاربران اینستاگرام می‌توانستند با استفاده از ابزار ریلز یک ویدئو را فیلم‌برداری و ویرایش کنند و آن را به محیط برنامه دیگری منتقل و منتشر کنند. اگرچه متا امیدوار است امکانات بخش ریلز را به عنوان آینده اینستاگرام و فیس‌بوک معرفی کند، اما در عین حال در تلاش است تا با برنامه انتشار فایل‌های ویدئویی کوتاه تیک‌تاک نیز مقابله کند. افراد و موسسات مختلف اغلب ویدئوهای بخش ریلز را به حساب‌های تیک‌تاک خود (یا برعکس) ارسال می‌کنند، به این معنی که اینستاگرام و فیس‌بوک دیگر مقصدهای انحصاری برای محتواهای مذکور نیستند.