افزایش تعداد مشترکان داخلی
سخنگوی شرکت مخابرات گفت: مبالغ بدهی مشترکان متفاوت است؛ مشترکان خانگی، تجاری و ارگانی و سازمانی جزو مشتریان ما محسوب میشود که حجم قابل توجهی از بدهکاران به شرکت مخابرات مشترکان ارگانی و سازمانی هستند. محمدرضا بیدخام در گفتوگو با ایلنا، در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت مخابرات خطهای تلفن ثابتی که بدهی دارند را مسدود میکند؟ گفت: شرکت مخابرات با خطوطی که بدهی دارند مطابق با مصوبات سازمان تنظیم مقررات، برخورد میکند. اگر مشتری برای تصفیه حساب به شرکت مخابرات اقدام نکند مطابق با قانون بعد طی پروسه 13 ماهه شرکت مخابرات اقدام به جمعآوری خط مشترک میکند. وی ادامه داد: اگر مشترک خط ثابت بدهی را پرداخت کرد در صورت موجود بودن خط برای مشترک وصل خواهد شد و در صورت ناموجود بودن خط قدیمی، خط جدید به مشترک داده خواهد شد. سخنگوی شرکت مخابرات با رد خبر افزایش تعرفه شرکت مخابرات در زمینه تلفنهای خانگی، تصریح کرد: پیشنهادی کمیسیون تنظیم مقررات باهدف افزایش تعرفه شرکت مخابرات تنظیم و این پیشنهاد مورد موافقت شورای رقابت قرار گرفت و به ستاد تنظیم بازار ارسال شد. بیدخام تعداد مشترکان خانگی در کشور را حدود 29 میلیون مشترک دانست و افزود: در سالهای اخیر شاهد کاهش تعداد مشترکان خانگی نبودیم و حتی گزارشهای مبنی بر افزایش تعداد مشترکان داخلی به دست ما رسیده است.