استقبال ۱۲ میلیون نفر از اشتراک پولی فیس‌بوک و اینستاگرام

۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۰۱:۳۶:۴۵
کد خبر: ۱۹۹۵۲۰

بانک امریکا پیش‌بینی کرد سرویس اشتراک پولی «متا وریفاید» می‌تواند در میان اینفلوئنسرها، تولیدکنندگان محتوا و کسب و کارها محبوبیت پیدا کرده و حدود ۱۲ میلیون اشتراک تا سال ۲۰۲۴ جذب کند. به گزارش ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا آخر هفته گذشته در پستی در اینستاگرام، راه‌اندازی این سرویس اشتراک پولی را اعلام کرد. سرویس «متا وریفاید» برای وب، ۱۱.۹۹ دلار و برای کاربران iOS و اندروید، ۱۴.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد. تحت این سرویس، کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام به تیک آبی احراز هویت و امنیت بیشتر دسترسی خواهند شد و امکان مشاهده پست‌ها و دسترسی آنها به مخاطبان در این پلتفرم‌ها، تقویت می‌شود. این سرویس در ابتدا در استرالیا و نیوزیلند راه‌اندازی می‌شود و به تدریج به کشورهای دیگر توسعه پیدا می‌کند.

تحلیلگران بانک امریکا سرویس اشتراک پولی متا را سرویسی توصیف کردند که در واقع مناسب اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا بوده و کسب و کارها هم احتمالا مشترک این سرویس خواهند شد. این سرویس اشتراکی احتمالا اینفلوئنسرها را جذب کند زیرا می‌تواند به آنها کمک کند، بیشتر دیده شوند و با تیک احراز هویت، موقعیت بالاتری در نتایج جست‌وجو و محتوا پیدا کنند. با توجه به اینکه هزینه اشتراک ماهانه این سرویس، ۱۱.۹۹ دلار است، تحلیلگران بانک امریکا پیش بینی می‌کنند متا می‌تواند در سال ۲۰۲۴، حدود ۱.۷ میلیارد دلار درآمد با حاشیه سود بالا کسب کند. به گفته این تحلیلگران، با توجه به مخاطبان گسترده‌تر و فرصت درآمد بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا، سرویس اشتراکی متا می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به سرویس‌های مشابه داشته باشد. تست سرویس اشتراک جدید توسط متا پس از شروع فعالیت سرویس اشتراکی «توییتر بلو» در دسامبر با هزینه اشتراک ماهانه هشت دلار برای کاربران وب و ۱۱ دلار برای کاربران اپل، صورت می‌گیرد.