80 درصد اراضی کشور در اختیار دولت است

۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - ۰۳:۰۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۲۹۲۲

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه کار ذاتی سازمان ملی زمین و مسکن مولدسازی دارایی دولت است، گفت: وجود عددی معادل 1.5 میلیون هکتار زمین در بانک زمین سازمان ملی زمین و مسکن را تایید می‌کنیم اما این به معنای آن نیست که همه این اراضی آماده برای ساخت و عملیات ساخت مسکن باشد.

ارسلان مالکی در گفت‌وگو با فارس عدم وجود بانک زمین در سازمان ملی زمین و مسکن را اطلاعات اشتباه خواند و گفت: همه اراضی در بانک زمین سازمان ملی زمین و مسکن موجود است و بر اساس حریم شهرهای کشور قابل ارایه است.

وی افزود: زمین‌های تحت نظارت سازمان ملی زمین و مسکن به‌طور لحظه‌ای در حال کم و زیاد شدن است، زیرا از یک سو حریم شهرها درحال تغییر است و از سوی دیگر بخشی از این زمین‌ها در طرح‌های مسکنی دولت در حال استفاده است.

مالکی تاکید کرد: وجود عددی معادل 1.5 میلیون هکتار زمین در بانک زمین سازمان ملی زمین و مسکن را تایید می‌کنیم اما این به معنای آن نیست که همه این اراضی آماده برای ساخت و عملیات ساخت مسکن باشد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه همه زمین‌های بانک زمین ما قابل ساخت و ساز نیست، گفت: ممکن است در این محدوده زمین‌ها، کوه، جنگل و رودخانه وجود داشته باشد، از سوی دیگر بخشی از این زمین‌ها ممکن است تحت دعوای حقوقی ما و مردم باشد و همه این زمین‌ها قابل استفاده برای ساخت مسکن  نیست. وی ادامه داد: مطابق روال موجود، ما زمین خود را به کارگروه‌هایی که مسوولیت قانونی دارند از جمله کارگروه شورای برنامه‌ریزی و کارگروه امور زیربنایی ارایه می‌دهیم و بر اساس تشریفات قانونی آن چیزی که برای ساخت مسکن مورد استفاده است، تعیین می‌شود.

 

ارسال نظر