فرصت جدید برای بازار سرمایه

۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۰۱:۳۰:۰۴
کد خبر: ۲۰۶۰۸۵
فرصت جدید برای بازار سرمایه

بازار سرمایه بعد یک رالی صعودی جذاب از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری روند اصلاحی به خود گرفته است. اگر جزییات اتفاقات چند روز اخیر را کاور کنیم و روند کلی بازار را برسی کنیم باید خاطرنشان کرد اصلاحات لازمه یک روند صعودی است و سرمایه‌گذران با توجه به استراتژی معاملاتی خود در محدوده‌های حمایتی یا مقاومتی دست به خرید یا فروش می‌زنند.

وقتی پارامتر‌های تاثیرگذار بازار سرمایه را بررسی می‌کنیم نشان از وضعیت تعادلی و حتی وضعیت مناسب و ارزان برای یک سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت را نشان می‌دهد. خیلی‌‌ها بر این باورند بعد از سقف‌شکنی بازار وارد وضعیت گرانی شده، من فکر می‌کنم در وضعیت فعلی نه تنها بازار گران نیست بلکه اصلاحی که در بازار شاهد هستیم فرصت شناسایی سهام پرپتانسیل از منظر بنیادی و بیشتر فرصت خوبی برای چینش پرتفوی مناسب برای کسب بازدهی بهتر از بازارهای موازی خواهد بود.

نکته مهم اینکه بررسی گزارشات شرکت‌ها نشان می‌دهد از آنجایی که نرخ دلار همیشه یک پارامتر بسیار مهم در تحلیل وضعیت شرکت‌ها تلقی می‌شود با توجه به جامپ نرخ ارز درکوارتر آخر سال گذشته شاهد هستیم شرکت‌ها گزارشات بهتری از انتظارات سرمایه‌گذاران را روانه کدال می‌کنند پلاس مثبت گزارشات صنایع تاثیرگذار می‌تواند محرک خوبی برای رشد بازار باشد. من فکر می‌کنم بسیاری از صنایع سال جاری نیز عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته خواهند داشت و شاهد رشد حاشیه سود و افزایش سود‌سازی شرکت‌ها خواهیم بود. 

در نهایت از منظر بنیادی در شرایط نرمالی قرار دارد. بررسی تکنیکالی شاخص کل بازارسرمایه نیز نشان می‌دهد مادامی که بازار بالای سقف شکست شده قرار دارد نگرانی خاصی نخواهد داشت و پس از اتمام اصلاح زمانی هدف اولیه بازار سرمایه رشد تا مرز 3میلیون واحد خواهد بود.

 در نهایت باید توجه داشت بازار سرمایه یک بازار مولد است و برخلاف بازار‌های موازی در روند‌های صعودی ارزش افزوده خوبی نصیب سرمایه‌گذران می‌شود. نکته مهم اینکه بررسی داده‌های سطح کلان اقتصادی و روانشناسی بازار نشان می‌دهد استارت سایکل رونق بازار زده شده و بازار سرمایه وضعیت بهتری را در میان‌مدت و بلندمدت نسبت به بازار‌های موازی تجربه خواهد کرد.

 

ارسال نظر