نمایشی برای بورس

۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۰۲:۴۲:۴۸
کد خبر: ۲۰۷۷۱۱
نمایشی برای بورس

امروز سومین روز برگزاری نمایشگاه صنعت مالی است و در این روزها  شاهد روند نوسانی در معاملات بازار سرمایه و افزایش اقبال‌ها بودیم. سال گذشته هیچ یک از ارکان بازار سرمایه در نمایشگاه صنعت مالی شرکت نکردند و به نوعی سال اخیر این نمایشگاه هیجان سنگینی را تجربه نکرد؛ اما امسال ارکان بازار سرمایه نقش مهمی در بازار سرمایه داشتند و در نهایت سازمان بورس در چهار روز نمایشگاه سه برنامه جدید برای بازار داشت.  در این چهار روز برنامه‌های زیادی برای بازار سرمایه وجود داشت اما مهم‌ترین برنامه‌ها راه‌اندازی صکوک پلاس، صندوق بازنشستگی تکمیلی و قرارداد آتی‌تک سهم بود که به گفته برخی از مدیران این برنامه‌های جدید می‌تواند مسیر بازار سرمایه را تغییر دهد و باعث ورود نقدینگی‌های جدید به بازار شود.

ولی نکته قابل توجه اینجاست که بازار بیش از همه‌چیز نیازمند اعتماد و نقدینگی است و با این دو رکن می‌تواند با تیکه به ابزارهای جدید رشدهای  شارپی واقعی را تجربه کند و دیگر به تله‌ای همانند تله سال 99 نیفتد. مایشگاه امسال رنگ و بوی متفاوت با سال‌های دیگر داشت اما اگر هم فردی به نمایشگاه صنعت مالی سر نزد چیزی از دست نخواهد داد. برخی از کارشناسان می‌گویند این نمایشگاه باعث می‌شود که ارتباط مردم با حوزه‌های مالی بیشتر شود.

این درست است که نمایشگاه صنعت مالی باعث شده هر سال مردم و سرمایه‌گذاران آخرین دستاوردهای ارکان و شرکت‌های فعال در بازار سرمایه را مشاهده کنند؛ اما نکته جالب اینجاست که این نمایشگاه تبدیل به محلی برای نمایش برخی شده است. اگر سری به نمایشگاه صنعت مالی و سالن‌های شرکت‌های بورسی بزنیم به محل‌های جالبی خواهیم رسید از شرکت‌هایی که برای تبلیغ خود بیش از نیمی از یک سالن را تصاحب کرده‌اند یا دکورهای عجیب و غریبی که صرفا برای جذب مخاطب است.

درست است شرکت‌ها باید برای جذب مخاطب تلاش کنند و آخرین ایده و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند ولی امسال نمایشگاه بورس به چشم‌ و هم چشمی تبدیل شده بود و هر شرکت سعی داشت غرفه خود را جذاب‌تر از سایر غرفه‌ها نمایش دهد.

با تمام بدی‌ها و خوبی‌ها باید گفت که نمایشگاه بورس امسال نسبت به سال گذشته رونق بیشتری داشت آن هم به واسطه حضور ارکان بازار سرمایه و ثبات نسبی شرایط بود. حال انتظار می‌رود که این نمایشگاه دستاوردهای بیشتری در تمامی حوزه‌های مالی خصوصا بازار سرمایه داشته باشد تا بورس نیز به روزهای اوج خود و رشدهای واقعی بازگردد.

 

ارسال نظر