مسوولان تلاش کنند فاصله‌شان با الگوی علوی هر روز کمتر شود

۱۴۰۲/۰۴/۱۰ - ۰۲:۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۰۹۵۲۰

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: غدیر فلسفه سیاسی اسلام است و شخصیت علی(ع) نسخه درمانی تمام دوران بشریت بوده و مسوولان باید تلاش کنند فاصله ما با الگوی علوی هر روز کمتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران در خصوص مقوله مسوولیت اجتماعی بیان کرد: انسان با توجه به ظرفیت عقلانی و الهی که دارد، این امکان را دارد که مسوولیت بپذیرد.

وی افزود: انسان در حیطه روابط اجتماعی آفریده شده و رشد کرده و بعد دنیا را ترک می‌کند و اینکه محیط ارتباطات اجتماعی انسان‌ها با افراد، گروه‌ها و جوامع چگونه باشد مهم است.

حاج علی اکبری ضمن اشاره به اینکه در آستانه سالروز عید غدیر قرار داریم، گفت: پیامبر(ص) همه اسلام را در سیمای علی ابن ابیطالب(ع) به بشریت هدیه کرد.

وی با بیان اینکه غدیر اسم رمز استمرار نبوت و نشانه‌ای از اسلام زنده است، گفت: غدیر فلسفه سیاسی اسلام معرفی شده و شخصیت علی(ع) نسخه درمانی تمام دوران بشریت است و مسوولان تلاش کنند فاصله ما با الگوی علوی هر روز کمتر شود. امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان کرد: انسان به عنوان ظرفیت عقلانی که دارد به علاوه هدایتی که از سوی انبیاء الهی شده این امکان را دارد که مسوولیت همه رفتارها در زندگی‌اش را بر عهده بگیرد.

حاج علی اکبری در رابطه با اهمیت موضوع مسوولیت اجتماعی گفت: درک این موضوع بر زندگی این دنیایی و زندگی ابدی ما تاثیرگذار است و بخش بزرگی از زندگی ما را این روابط در بر گرفته است.

وی افزود: انسان از مرحله آغاز زندگی خود هرچه پیش رفته این روابط اجتماعی گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده است. یکی از ویژگی‌های زمانه ما مساله گستره و پیچیدگی اجتماعی است و به نظر می‌رسد در مسیر پیش روی بشریت این موضوع گسترده‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. خطیب نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: از اولویت‌های زیست اجتماعی این است که از ناحیه انسان ضرری به کسی وارد نشود که به معنی مسوولیت اجتماعی است.

وی در ادامه بیان کرد: غدیر صرفا یک واقعه تاریخی نیست و حقیقت جاری در زمین و زمان است و خداوند یادگار غدیر را در جامعه بشریت حفظ کرده است و حضرت مهدی (عج) در بین بشر هست تا آرمان غدیر را محقق کند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: غدیر اسم رمز استمرار نبوت و نشانه‌ای از اسلام زنده و بانشاط است. با غدیر فلسفه سیاسی اسلام معرفی شد. اگر پیام پیامبر را در غدیر خم جدی می‌گرفتند بشریت بهشت را در این خاک تجربه می‌کرد اما دریغ که نشد. غدیر با پایمردی مومنان در طول تاریخ و با اراده الهی زنده ماند و پیام آن در گوش زمان پیچید.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران لبیک امام و امت به دعوت پیامبر اعظم بود و وقتی لبیک گفتند نظامی مبتنی بر عدالت علوی پایه‌ریزی شد و تحولی در ملت ایران و منطقه در جان به وجود آورد و این راه امروز به لطف خدا با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای در گام دوم ادامه دارد و به قله‌های بزرگ نزدیک خواهد شد.

 

ارسال نظر