ضرورت اصلاح نظام ارزیابی و رتبه‌بندی تشکل‌ها

۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۰۲:۲۹:۱۶
کد خبر: ۲۰۹۸۱۰

رییس اتاق ایران در دیدار با اعضای هیات‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح نظام ارزیابی و رتبه‌بندی تشکل‌ها، تاکید کرد: در دوره جدید باید از ظرفیت کارشناسی تشکل‌ها در اتاق ایران بیشتر استفاده شود.

اعضای هیات‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با حسین سلاح‌ورزی، رییس اتاق ایران دیدار کردند. در ابتدای این نشست علیمردان شیبانی، عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ضمن تبریک انتخابات 28 خردادماه اتاق ایران و انتخاب سلاح‌ورزی به ریاست این اتاق از مسائل و مشکلات صنعت نساجی در ایران گفت. شیبانی با اشاره به اهمیت تشکل‌ها در اقتصاد کشور و اتاق ایران، اظهار کرد: در این دوره شما وظیفه سنگین‌تری به عهده دارید، هم به دلیل جایگاه اتاق ایران در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و همه به دلیل مسائل و مشکلاتی که اقتصاد ما گرفتار آن است. برای همین باید اتاق ایران و تشکل‌های اقتصادی در کنار هم از همه ظرفیت‌های خود در ارایه راه‌حل‌های اقتصادی کوشا باشند.

در ادامه، مجتبی دستمالچیان، عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که صنعت نساجی کشور، روز به روز وضعیت بهتری نسبت به قبل داشته باشد و در این دوره از رییس و هیات رییسه اتاق ایران انتظار داریم که این صنعت و این انجمن که قدمت بالای شصت سال دارد، را حمایت کند.  دستمالچیان تاکید کرد: انجمن صنایع نساجی ایران به کار تیمی و تشکلی تاکید دارد و تک‌محوری را آفت امروز تشکل‌ها می‌داند. صنایع نساجی حدود 12 صنعت را در دل خود جا داده و با آنها ارتباط دارد و ما باید به دلیل سهم این صنعت در اقتصاد و اشتغال کشور، برای تقویت جایگاه تشکل این حوزه تلاش کنیم. این صنعت تجمیع تعارض منافع است ولی با وجود این همیشه به دنبال راهی بودیم که کلیت این صنعت منتفع شود و برای همین تاکید می‌کنم که ما تک‌محور نیستم. او ابراز امیدواری کرد: از پتانسیل و فرصت‌های موجود برای ارتقای وضعیت صنعت کشور بهره‌برداری شود و در مسیر بهتری نسبت به گذشته قرار بگیریم.

در ادامه شاهین کاظمی، عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران انتخاب سلاح‌ورزی به ریاست اتاق ایران را بهترین انتخاب دانسته و تعامل اتاق ایران با تشکل‌های صنفی و تخصصی را ارزشمند دانست. البته ما در طول سال‌های گذشته شاهد این تعامل بودیم. در ادامه محمدمهدی مباشر به مساله رتبه‌بندی تشکل‌ها اشاره کرد: انجمن صنایع نساجی ایران 62 سال سابقه فعالیت دارد و حدود 700 هزار نفر در این حوزه شاغل هستند. در سال گذشته میزان صادرات این صنعت حدود 680 میلیون دلار بود. این صنعت در اقتصاد ملی جایگاه وزینی دارد. اما در رتبه‌بندی تشکل‌ها، انجمن صنایع نساجی ایران در رتبه «ب» قرار گرفته و به‌جایگاهان کمتر توجه شده است.

ما در دوره قبل انتظار داشتیم این مساله اصلاح شود ولی در عمل چنین نشده و در این دوره هم این بخشی از خواسته انجمن صنایع نساجی ایران از رییس و هیات رییسه اتاق ایران است که در رتبه‌بندی تشکل‌ها تجدیدنظر شود. در ادامه عنوان شد: انتظار داریم که معاونت تشکل‌ها هر چه سریعتر رتبه‌بندی تشکل‌ها را مورد توجه قرار دهد و به تقویت هر چه بیشتر تشکل‌ها تلاش کند. از طرفی اتاق ایران در مجامع و سازمان‌ها متعدد نماینده ارسال می‌کند و انتظار انجمن صنایع نساجی ایران این است که در موضوع تخصصی این صنعت، از ظرفیت تشکل‌های این حوزه استفاده شود. 

 

ارسال نظر