رشد بورس در هفته دوم مرداد

۱۴۰۲/۰۵/۱۴ - ۰۱:۲۷:۴۲
کد خبر: ۲۱۲۱۶۵
رشد بورس در هفته دوم مرداد

معاملات بازار بورس در هفته جاری کمی جاندار‌تر از هفته گذشته که با فشار فروش ناشی از افشای اطلاعات مربوط به نامه هیات دولت در تاریخ 17 اردیبهشت ماه بود دنبال شد.

شاخص کل بورس در هفته جاری از در کنال 1900 نوسان کرد و امروز با رشد حدودا 20 هزار واحد رشد و سهامداران را امیدوارتر از هفته گذشته کرد. شرکت‌های کوچک‌تر در هفته گذشته عملکرد بهتری داشته و پس از مدت‌ها مجددا شاهد صف‌های خرید قوی در بازار بودیم. روند ارزش معاملات که طی هفته‌های گذشت نزولی بود مجددا افزایش پیدا کرده و خریداران حقیقی جدید با جسارت بیشتری اقدام به خرید نمودند اما همچنان احتیاط در استراتژی خرید همچنان مشهود است.

خبرهای امیدوارکننده به احتمال پایان چالش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع طی روزهای اخیر و همچنین اتفاقات مثبتی که در برخی صنایع دیگر همچون خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و... رخ داده، موجب شد که بورس تهران بتواند برگشت خوبی را از شرایط سخت خود داشته باشد و در مسیری سبز قدم بگذارد. در کنار این موضوع روند نرخ دلار نیز در افزایش تقاضا بی‌اثر نبوده است  اما از طرفی انتشار اخبار پیرامون صنعت پتروشیمی کشور باعث گردیده تا خریداران با تردید بیشتری نسبت به خرید سهام این گروه عمل نمایند. در نهایت به نظر می‌رسد شرکت‌های سیمانی به علت عملکرد خوب آنها در گزارشات ماهانه و افزایش نرخ‌ها در بورس کالا و همچنین شرکت‌های غذایی به علت افزایش نرخ و احتمال تعدیل مثبت در درآمدهای عملیاتی و گروه بانکی به علت اخبار پیرامون افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی با اقبال خریداران مواجه شوند.

نمایند وآیند نیز از گروه بانکی به علت حواشی اخیر و همچنین 22 ماه بسته بودن نماد یکی از پر مخاطب‌ترین نمادها دراخبار حول صنعت بانکی بوده که به نظر می‌رسد با شفاف‌سازی‌های انجام شده توسط بانک آینده در مسیر تغییر ساختار و اصلاح صورت‌های مالی قدم بر خواهد داشت. همچنین بررسی نمودار تکنیکال شاخص کل بورس نشان می‌دهد که شاخص کل که روند صعودی خود را نیمه دوم سال 1401 شروع کرده بود در نهایت در نیمه اردیبهشت ماه شروع به اصلاح کرده و پس از گذشت حدود دو ماه ونیم و ریزش شدید اکثر سهام بازار، هم‌اکنون در محدوده حمایتی خود به سر می‌برد که این وضعیت نشان می‌دهد بازار در کوتاه‌مدت توانایی این را دارد که به این روند صعودی خود ادامه داده و قدرت خریداران نسبت به فروشندگان برتری داشته باشد.

به نظر می‌رسد شاخص پس از چندین روز استراحت در همین محدوده مجددا روند حرکتی خود را با لیدری گروه خودرو و قطعات شروع نموده و به سمت فتح قله جدید حرکت کند که شایعه عرضه مجدد خودرو در بورس کالا در صورت تایید می‌تواند به شروع رالی جدید کمک نماید که رصد ورود روزانه نقدینگی به بازار می‌تواند به معامله گران روزانه کمک شایانی نماید.

 

ارسال نظر