ورود مدیریت بحران تهران به مساله خشک شدن چشمه علی

۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۰۱:۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۱۴۴۴۶

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری نشست بررسی دلایل خشک شدن چشمه علی شهر ری و راهکارهای احیای آن در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسن فصیح در این باره افزود: با توجه به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرری مبنی بر بررسی علل خشک شدن چشمه علی و همچنین ارجاع موضوع از سوی شهردار محترم تهران، نخستین جلسه بررسی موضوع با محوریت معاونت پدافند غیرعامل سازمان و در محل سالن فرماندهی در روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه برگزار شد. فصیح افزود: در این جلسه نمایندگان ادارات و سازمان‌های دخیل در موضوع شامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست به بیان نظرات و مشکلات ناشی از موضوع و همچنین دلایل احتمالی بروز این مشکل با توجه به ابعاد مختلف موضوع پرداختند.

وی گفت: اهمیت این چشمه به عنوان نخستین اثر ثبت شده طبیعی شهرری و سومین اثر طبیعی ثبت شده استان تهران مورد تاکید قرار گرفت و موضوعاتی نظیر احداث خط 6 مترو، چاه‌های برداشت آب، گودبرداری‌های صورت گرفته ناشی از ساخت و ساز و همچنین اجرای سیستم اگوی شهری به عنوان موضوعات قابل تامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. فصیح عنوان کرد: در ادامه مدیران شهرداری منطقه 20 و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز به ارایه گزارش‌های خود پرداختند. در این گزارش‌ها وضعیت بارش، میزان ذخایر آب زیرزمینی و صعود و نزول روند خروج آب از مظهر چشمه و همچنین وضعیت چاه‌های محدوده مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر