درخواست حمایت دولت از مجوز پروازهای اروپایی

۱۴۰۲/۰۷/۲۵ - ۰۰:۴۵:۰۴
کد خبر: ۲۱۷۵۹۷
درخواست حمایت دولت از مجوز پروازهای اروپایی

در شرایطی که توان ناوگان فرسوده هوایی کشور برای ارایه صندلی پرواز به‌شدت تضعیف شده است، با رشد جمعیت کشور و افزایش تقاضای سفر ناشی از آن، آنگونه که مسوولان هوایی کشور می‌گویند، ضریب اشغال صندلی‌های پروازهای داخلی به 100 درصد رسیده است.

گروه راه و شهرسازی|

در شرایطی که توان ناوگان فرسوده هوایی کشور برای ارایه صندلی پرواز به‌شدت تضعیف شده است، با رشد جمعیت کشور و افزایش تقاضای سفر ناشی از آن، آنگونه که مسوولان هوایی کشور می‌گویند، ضریب اشغال صندلی‌های پروازهای داخلی به 100 درصد رسیده است.

در همین حال، وجود ناوگان قدیمی برخی از ایرلاین‌هایی که به کشورهای اروپایی پرواز دارند، منجر به بروز برخی مشکلات برای این ایرلاین‌ها شده است و لغو مجوز چنین پروازهایی را در معرض خطر انداخته است. با این حال، مسوولان این ایرلاین‌ها، این مساله را به یک«جریان خارجی» ارتباط می‌دهند و براین باورند که هواپیماهای قدیمی آنها از استاندارد لازم برخوردار است به گونه‌ای که در فرودگاه میلان، پس از چک 45 دقیقه‌ای هواپیمایی 33 ساله این ایرلاین، این جریان خارجی نتوانست خدشه‌ای به مجوز پروازهای اروپا وارد کند. با این حال، به نظر می‌رسد، ناوگان قدیمی پرواز، محدودیت‌های جدی‌ای برای ایرلاین‌های ایرانی ایجاد کرده است و درپی آن، رفاه ایرانیان را به‌شدت کاهش داده است.

   رشد 20 درصدی عرضه صندلی در پروازهای داخلی

آنگونه که رامین حمزه‌ای، مدیرعامل قشم ایر در یک نشست خبری گفته است، این ایرلاین توانسته پروازهای داخلی و عرضه بلیت را افزایش دهد.

حمزه‌ای گفته است: تقاضا برای پروازهای داخلی به‌شدت بالا است و با راهکارهایی توانستیم پروازهای داخلی را افزایش دهیم و در ۶ ماهه اول امسال عرضه در پروازهای داخلی ٢٠ درصد افزایش پیدا کرد و همچنین پروازهای خارجی هم در این مدت ١٠ درصد رشد داشته است.  وی با اشاره به عوامل افزایش عرضه بلیت و ظرفیت پروازها به ویژه پروازهای داخلی اظهار کرده است: ضریب اشغال هواپیماها در پروازهای داخلی به صد در صد رسیده و دیگر هیچ صندلی خالی در پروازهای داخلی نداریم. از دیگر عوامل موثر در افزایش عرضه، اورهال کردن هواپیماهای زمینگیر و تعمیرات اساسی هواپیماها بوده است.

   افزایش هواپیماهای فعال

مدیرعامل قشم‌ایر در سال ١۴٠٠ تعداد هواپیماهای فعال و سرخط این شرکت ٧ فروند بوده اما در حال حاضر ٩ فروند هواپیما فعال است و به زودی به ١٠ فروند هواپیمای فعال می‌رسیم، ادامه داد: در حال حاضر ٩ فروند هواپیمای علمیاتی داریم که یک فروند هواپیمای ایرباس ٣٢٠ هم از طریق تعمیرات به ناوگان هوایی اضافه می‌شود. افزایش ظرفیت ناوگان از محل درآمد‌های این شرکت بوده و هیچ قرض و وامی نگرفتیم.

   مجوز پروازهای اروپایی  اعتبار کشور است

حمزه‌ای با تاکید بر اهمیت موضوع مجوز تی سی او شرکت قشم ایر اظهار کرد: تنها دو شرکت در ایران مجوز تی سی او (گواهینامه و مجوز پرواز اروپایی) را دارند و با این مجوز توانستیم پروازهای اروپایی ایران‌ایر در ایام حجم را انجام دهیم و این مجوز تی سی او باید حفظ شود و این مجوز اعتبار کشور است. 

وی با بیان اینکه جریانی به دنبال مخدوش کردن مجوز پروازهای اروپایی این ایرلاین است، ادامه داد: اخیرا جریانی در خارج از کشور ایجاد شده که اجازه پرواز خارجی از قشم‌ایر بگیرند به این بهانه که این شرکت دولتی است اما امروز قشم ایر یک شرکت کاملا خصوصی است.  حمزه‌ای با بیان اینکه مجوز پروازهای اروپایی این شرکت بسوزد منافع ملی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر تنها دو شرکت در ایران اجازه پرواز اروپایی را دارند و اگر این مجوز برای قشم ایر مخدوش شود این امتیاز را از دست می‌دهیم در حالی در دو سال گذشته توانستیم با پروازهای میلان نمره تی سی او را ارتقا دهیم و در فرودگاه میلان پس از ۴۵ دقیقه چک و بررسی نتوانستند هیچ ایرادی از هواپیمای ٣٣ ساله ایرانی بگیرند و این هواپیما را تایید کردند و دولت اجازه ندهد تی سی او یک شرکت هواپیمایی ایرانی به خطر بیفتد.

   هواپیماهای زنجانی را نفروختیم

مدیرعامل قشم ایر در پاسخ به اینکه آیا در این مدت از تعداد هواپیماهای خریداری شده توسط بابک زنجانی هواپیمایی فروخته‌شده یا از شرکت بابت رد دیون خارج شده تاکید کرد: هیچ هواپیمایی از هواپیماهای قشم ایر فروخته نشده و بابت رد دیون از شرکت خارج نشده‌‌ است و همچنین هواپیماهای زمین‌گیر این شرکت باقی هستند و تعمیرات در جریان است و هیچ هواپیمایی را با عنوان هواپیمای زمینگیر دور نینداخته‌ایم. 

 

ارسال نظر