ظرفیت ساخت مسکن در استان تهران

۱۴۰۲/۰۷/۲۵ - ۰۰:۵۰:۲۶
کد خبر: ۲۱۷۶۰۲

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۲۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد و گفت: استان تهران ظرفیت ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در محلات هدف دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۲۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد و گفت: استان تهران ظرفیت ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در محلات هدف دارد.

به گزارش مهر، محمد آیینی در اولین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران در سال جاری که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران بر اهمیت تشکیل منظم و ماهانه ستادهای بازآفرینی شهرستانی تاکید کرد.

وی با بیان رشد ۲۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهر تهران گفت: استان تهران ظرفیت ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در محلات هدف دارد و شهرداران باید با توجه، تمرکز و قدرت بیشتری در بافت‌های فرسوده فعالیت کنند.

آیینی بر فعال‌سازی ظرفیت بسیار خوب (بند ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه و تأمین خدمات در سکونتگاه‌های استان تهران تاکید کرد.

در این حال، حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تحقق ۷۰ درصدی نهضت ملی مسکن در استان تهران و توجه ویژه فرمانداران و شهرداران به مباحث بازآفرینی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، جنتی اظهار کرد: با عنایت به تامین ۱۰ درصدی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران و از طرفی کسری زمین در تهران عملیات اجرایی ۳۴۰ هزار واحد مسکن در این استان در بخش‌های مختلف آغاز شده که با احتساب ۴۱ هزار واحد در بافت‌های فرسوده حدود ۷۰ درصد برنامه استان در این طرح عظیم و مهم محقق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: ۱۶ هزار نفر از خانواده‌های سه فرزند یا بیشتر در طرح جوانی جمعیت شناسایی و پس از تایید نهایی زمین برای این افراد در پویش پیامبر رحمت (ص) و مرحله دوم جوانی جمعیت و طرح واگذاری ۲۵۰۰ قطعه زمین با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام و در حال حاضر در مرحله اعطاء به خانواده‌ها هستیم.

 

ارسال نظر