بحران در صنعت سرگرمی امریکا

۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۰۶۴


مازیار معتمدی


نیویورک تایمز

کمپین 2016- 10 نامزد ارشد ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده که تا به حال بالاترین میزان رای‌ها را به خود اختصاص دادند، چند ساعت بعد از اینکه امیدوارهای درجه دو به بحث خود خاتمه دادند، در سالنی در شهر کلیولند روی صحنه رفتند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دونالد ترامپ بحث‌برانگیزترین شخصیت حاضر در این بحث بود.

سوالی که در ذهن همه بود، این بود که آیا آقای ترامپ می‌تواند ذره‌یی رفتار دیپلماتیک برازنده یک رییس‌جمهور امریکا را از خود نشان دهد یا خیر.

جواب مسلما خیر بود. از همان لحظات اول که آن لبخند موذیانه‌اش را زد، همان خود بزرگ‌نما و برنده همیشگی‌اش بود. بارها و بارها، در لحظاتی که حیرت‌انگیز و کمدی بودند، ترامپ قوانین ادب سیاسی را زیرپا گذاشت.


وال‌استریت ژورنال

تغییرات بزرگ در صنعت غذا، فعالان را سر و‌ته می‌کند- سه سال بعد از اینکه کمپانی قدیمی کرفت فودز با حمایت یکی از سرمایه‌گذاران فعال به دو نیم تقسیم شد، یکی از فعالان پیشنهاد داده که آن تجارت‌ها باید دوباره متحد شوند.

این حرکت نشان از تغییرات بسیار بزرگی می‌دهد که در فاصله‌یی کوتاه صنعت غذای ایالات متحده را سر وته کرده‌اند.


لس‌آنجلس تایمز

بحران رسانه‌‌ای- دو روز گذشته برای صنعت سرگرمی امریکا بسیار سخت بود چون نگرانی‌های به وجود آمده توسط کاهش بینندگان شبکه‌های تلویزیونی پولی باعث کاهش درآمدهای فصلی شد و در نتیجه سرمایه‌گذارانی که نگران از دست رفتن یکی از منابع کلیدی کسب درآمد خود در هالیوود بودند، سهام رسانه‌یی را رها کردند.

این فروش سهام بزرگ- که توسط یکی از تحلیلگران «بحران رسانه‌یی» نام گرفت - بعد از این رخ داد که کمپانی والت دیزنی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که سودهای به دست آمده امسال از ای‌اس‌پی‌ان و دیگر شبکه‌های پولی، به اندازه‌یی که فکر می‌کردند نخواهد بود چون میزان بینندگان آنها کاهش پیدا کرده است.

داگ کرویتز تحلیلگر رسانه‌یی می‌گوید: «دیزنی یک جمله گفت و تقریبا 60میلیارد دلار ارزش بازار محو شد. به این می‌گویند ترس!»

مشاهده صفحات روزنامه