ممنوعيت واردات كالاهاي اسراييلي

۱۴۰۲/۰۸/۱۰ - ۰۴:۳۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۲۲۶

معاون ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه گفته، فهرست كالا‌هاي مرتبط با شركت‌هاي اسراييلي به‌زودي نهايي و تا هفته آينده به وزارت صمت ارسال مي‌شود.

معاون ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه گفته، فهرست كالا‌هاي مرتبط با شركت‌هاي اسراييلي به‌زودي نهايي و تا هفته آينده به وزارت صمت ارسال مي‌شود. وزارت امور خارجه اعلام كرد كه فهرستي از كالا‌هاي مرتبط با شركت‌هاي اسراييلي تهيه كرده است كه با هماهنگي با وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات آنها ممنوع خواهد شد. صفري - معاون ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه كشور - در اين رابطه گفت: فهرست كالا‌هاي مرتبط با شركت‌هاي صهيونيستي به‌زودي نهايي و تا هفته آينده به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال مي‌شود.به گفته او، پس از ارسال اين فهرست، وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش كالا‌هاي اعلامي را ممنوع مي‌كند.
بنابر گزارش تسنيم، قانون منع تجارت با اسراييل و حتي واردات از شركت‌هاي حامي آن ابلاغ شده است و در اين راستا فهرست كالا‌هاي مرتبط با اسراييل تهيه و به وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام مي‌شود. ابوالفضل ابويي - سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي - در اين ارتباط اظهار داشت: در گزارش وزارت امور خارجه، ليست كالا‌هاي مرتبط با رژيم صهيونيستي به‌طور مرتب در حال به‌روزرساني است و اين انتظار را داريم كه اسامي اين شركت‌ها اعلام شود. پيش از اين، خبرگزاري فارس در گزارشي در اين رابطه نوشته بود كه كالاهايي همچون كوكاكولا، سرلاك، كيت‌كت، مگي، كافي ميت، نسكافه، دنت، دامستوس، سيف و صابون‌هاي لوكس از جمله كالاهاي اسراييلي هستند كه در بازار ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرند و بايد واردات آنها متوقف شود. در اين گزارش آمده بود كه «مي‌توانيم در حمايت از فلسطين با تحريم اين كا‌لاها از پر شدن جيب اسراييلي‌ها جلوگيري كنيم».بنابراين، آن‌طور كه پيش‌بيني مي‌شود با اعلام اسامي كالا‌هاي مرتبط با شركت‌هاي اسراييلي، واردات اين كالاها نيز از اين پس ممنوع مي‌شود.در سراسر جهان ممانعت از خريد از شركت‌هايي كه به نحوي از انحا در اقدامات غير انساني و حتي غير محيط‌زيستي سهيم هستند متداول هست. مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه بسياري از خوانندگان و هنرمندان جهان نيز سال‌هاست كه در اسراييل كنسرت برگزار نمي‌كنند. با اين وجود در ايران چون دولت به اين قبيل موضوعات ورود مي‌كند، در گذشته بوده مواردي كه برخي سودجويان از شرايط پيش‌آمده بهره‌برده‌ و بخشي از اين قبيل اقدامات را به نفع خود پيش برده‌اند. 

ارسال نظر