بزرگ‌ترین گنج تاریخ بشر از زیر آب بیرون کشیده می‌شود

۱۴۰۲/۰۸/۱۹ - ۰۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۸۱۲
بزرگ‌ترین گنج تاریخ بشر از زیر آب بیرون کشیده می‌شود

دولت کلمبیا تصمیم گرفته لاشه یک کشتی غرق‌شده در سه قرن پیش را که گمان می‌رود گنجینه‌ای به ارزش ۲۰ میلیارد دلار در آن پنهان باشد از آب خارج کند.

گوستاوو پترو، رییس‌جمهور کلمبیا روز چهارشنبه، ۸ نوامبر، به دولت این کشور دستور داده تا بقایای کشتی بادبانی معروف به «گالئون سن‌خوزه» در اسرع وقت از کف دریای کاراییب بیرون کشیده شود.

به گزارش شفقنا و به نقل از یورونیوز، خوان دیوید کوریا، وزیر فرهنگ کلمبیا گفته است: «پترو می‌خواهد این کشتی که ۶۲ توپ و سه دکل دارد قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۶ از آب خارج شود و درخواست کرده است که یک مشارکت عمومی خصوصی برای این ماموریت تشکیل شود.»

او افزوده این یکی از اولویت‌های دولت پترو است و رئیس‌جمهور برایشان گفته که باید به سرعت کار کنند.

گفتنی است گالئون سن‌خوزه با ۶۰۰ خدمه به تاریخ ۸ جون سال ۱۷۰۸ در جریان نبرد با بریتانیا در میانه جنگ جانشینی اسپانیا غرق شد. این کشتی در سال ۱۶۹۸ ساخته شده بود و گل سرسبد ناوگان انتقال جواهر نیروی دریایی اسپانیا به حساب می‌آمد.

گزارش‌ها در مورد آنچه به‌طور دقیق در آخرین سفر این کشتی اتفاق افتاده متفاوت است، اما اعتقاد عمومی بر این است که محموله کشتی در این سفر دست‌کم ۲۰۰ تن طلا، نقره و زمرد استخراج شده در بولیوی بود.

 

ارسال نظر