باهدف افزايش ضريب پايداري در تأمين آب شرب

برنامه جايگزيني آب مصرفي صنايع بزرگ و پُر آب‌بر ابلاغ شد

۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۰۰:۳۸:۵۴
کد خبر: ۳۰۲۴۲۲

سخنگوي صنعت آب گفت: برنامه جايگزيني آب مصرفي يك‌هزار و ۳۵۰ واحد صنعتي و معدني با مصرف ۸۳۰ ميليون مترمكعب در سال با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد. به گزارش ايرنا از شركت مديريت منابع آب ايران، «عيسي بزرگ‌زاده» افزود: از ابتداي سال تاكنون با هدف آزادسازي منابع آب براي تأمين نيازهاي محيط زيستي، كنترل فرونشست و ريزگرد و نيز افزايش ضريب پايداري در تأمين آب شرب، برنامه جايگزيني آب مصرفي يك‌هزار و ۳۵۰ واحد صنعتي و معدني با مصرف ۸۳۰ ميليون مترمكعب در سال با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد.

سخنگوي صنعت آب گفت: برنامه جايگزيني آب مصرفي يك‌هزار و ۳۵۰ واحد صنعتي و معدني با مصرف ۸۳۰ ميليون مترمكعب در سال با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد. به گزارش ايرنا از شركت مديريت منابع آب ايران، «عيسي بزرگ‌زاده» افزود: از ابتداي سال تاكنون با هدف آزادسازي منابع آب براي تأمين نيازهاي محيط زيستي، كنترل فرونشست و ريزگرد و نيز افزايش ضريب پايداري در تأمين آب شرب، برنامه جايگزيني آب مصرفي يك‌هزار و ۳۵۰ واحد صنعتي و معدني با مصرف ۸۳۰ ميليون مترمكعب در سال با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد. وي ادامه‌داد: در چارچوب بند «ع» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ كشور، وزارت نيرو با همكاري خوب صنايع و معادن، نسبت به ابلاغ برنامه جايگزيني منابع آب مصرفي كنوني با پساب، به حجم ۵۸۳ ميليون مترمكعب و منابع آب دريا با حجم ۲۴۷ ميليون مترمكعب در سال اقدام كرده است. بزرگ‌زاده گفت: در برنامه جايگزيني منابع آب واحدهاي صنعتي و معدني با پساب و آب دريا، به بازچرخاني آب در واحد صنعتي، كاهش مصرف آب حاصل از تغيير فرايندها، ارتقاي بازده مصرف آب و حتي استفاده از زه‌آب كشاورزي در برخي از واحدهاي صنعتي و معدني توجه شده است. سخنگوي صنعت آب كشور خاطرنشان‌كرد: براي افزايش پايداري زيست‌بوم و تأمين نيازهاي آبي، پيكره‌هاي آبي و مقابله با پديده دهشتناك فرونشست زمين، راهي به‌جز بازتخصيص منابع آب وجود ندارد.
وي از همراهي و همكاري مطلوب واحدهاي صنعتي با تفكرات وزارت نيرو سپاسگزاري كرد و گفت: وزارت نيرو مصمم است تا قانون را به‌صورت دقيق اجرا كند.

ارسال نظر