اعضاي باند كلاهبرداری از خانواده‌هاي بيماران بستري بازداشت شدند

۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۰۲:۰۴:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۹۴۷

دادستان تهران گفت: تاكنون چهار نفر از اعضاي باند كلاهبرداري از بيماران بستري كه با معرفي خود به عنوان پزشك معالج بيمارستان، اقدام به گرفتن وجوه از خانواده‌ها مي‌كردند؛ شناسايي و دستگير شدند.

دادستان تهران گفت: تاكنون چهار نفر از اعضاي باند كلاهبرداري از بيماران بستري كه با معرفي خود به عنوان پزشك معالج بيمارستان، اقدام به گرفتن وجوه از خانواده‌ها مي‌كردند؛ شناسايي و دستگير شدند. به گزارش قوه قضاييه، ‌علي صالحي اظهار داشت: شيوه كلاهبرداري به اين صورت بوده است كه متهمان با سوءاستفاده از وضعيت روحي و رواني خانواده‌هاي بيماران بستري و بد حال در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌هايي نظير آراد، نيكان و امام خميني (ره)، طي تماس تلفني با اين خانواده‌ها، خود را به عنوان پزشك معالج معرفي كرده و اقدام به اخذ مشخصات بيماران مي‌كردند و سپس به شيوه فريبكارانه با اخذ مبالغي از خانواده بيماران، وجوه نامشروع محصله از جرم را به طلا و ارز تبديل مي‌كردند. او افزود: تاكنون سه نفر از اين افراد و از جمله سر دسته باند مذكور شناسايي و با صدور قرار تأمين كيفري متناسب بازداشت شده‌اند، ضمن اينكه يكي ديگر از متهمان پرونده نيز، متعاقب دستورات و نيابت قضايي صادره به يكي از شهرستان‌هاي شمالي بازداشت و به شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه ۶ تهران اعزام شده است.
دادستان تهران با بيان اينكه حدود ۱۰ نفر از شاكيان با حضور در مرجع قضايي اعلام شكايت كرده‌اند؛ اضافه كرد: با توجه به جديد بودن شيوه كلاهبرداري ابداعي توسط متهمان، احتمال مي‌رود مبالغ كلاني كلاهبرداري صورت گرفته و افراد زيادي مورد سوءاستفاده واقع شده باشند، بنابراين انتظار مي‌رود تعداد شاكيان پرونده افزايش يابد. 

ارسال نظر