شناسه يكتا جايگزين مجوزهاي كاغذي مي‌شود

۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۲۳:۰۲:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۱۵۵

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان تهران گفت: در راستاي پياده‌سازي و تكميل طرح تسهيل صدور مجوزهاي كسب و كار، مجوزهاي كاغذي حذف و مجوزهاي جديد فقط به صورت يك فايل الكترونيكي يا «شناسه يكتا» صادر مي‌شود.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان تهران گفت: در راستاي پياده‌سازي و تكميل طرح تسهيل صدور مجوزهاي كسب و كار، مجوزهاي كاغذي حذف و مجوزهاي جديد فقط به صورت يك فايل الكترونيكي يا «شناسه يكتا» صادر مي‌شود.
داود طبرسا اظهار كرد: فرآيند تبديل مجوزهاي كاغذي به شناسه يكتا، بصورت رايگان و كاملا غيرحضوري در درگاه ملي مجوزها آغاز شده و به حكم قانون تا پايان سال ۱۴۰۲ بايد همه مجوزهاي قديمي به شناسه يكتا (مجوز الكترونيكي) تبديل شوند.
وي افزود: از سال ۱۴۰۱، مجوز كسب و كار قانوني و معتبر، فقط الكترونيكي و شناسه يكتاست و بايد در بانك اطلاعات مجوزهاي كشور به نشاني qr.mojavez.ir وجود داشته باشد و مجوزي كه در اين سايت وجود نداشته باشد، غيرقانوني و نامعتبر است.
طبرسا با بيان اينكه صاحبان همه مجوزهاي قديمي يا كاغذي تا پايان سال ۱۴۰۲ مهلت دارند با مراجعه به درگاه ملي مجوزها، شناسه يكتا دريافت كنند، تصريح كرد: تبديل مجوزهاي قديمي به شناسه يكتا، كاملا رايگان و غيرحضوري است و با داشتن كارت ملي و مجوز قديمي، در كمتر از ۵ دقيقه انجام مي‌شود.
مديركل امور اقتصادي و دارايي استان تهران گفت: مجوزهاي الكترونيكي علاوه بر وب سرويس، به راحتي توسط گوشي‌هاي هوشمند در هر ساعت از شبانه روز قابل استعلام هستند و نياز به امضا ندارند و مجوزهايي كه از مسير درگاه ملي مجوزهاي كشور mojavez.ir صادر نشده باشند با مشكلات مالياتي، بانكي و خدمات دولتي مواجه خواهند شد.
طبرسا تاكيد كرد: بر اساس قانون، شناسه يكتا (QRcode) همان مجوز كسب و كار است و صدور مجوز كاغذي توسط هر دستگاهي ممنوع است.
نماينده وزير و مديركل امور اقتصادي و دارايي استان تهران با بيان اينكه درخواست تمديد، اصلاح و توسعه مجوزها منوط به اخذ شناسه يكتا مي‌شود خاطرنشان كرد: بر اساس اعلام مركز ملي بهبود محيط كسب و كار، امكان ثبت تمديد، اصلاح و توسعه مجوزهاي كسب و كار از طريق درگاه ملي مجوزها مهيا مي‌شود، تا پيش از اين فقط امكان صدور مجوز از طريق درگاه ملي مجوزها فراهم بود اما از اواخر آذرماه، همه خدمات مرتبط با مجوزها از صدور تا تمديد، اصلاح و توسعه به صورت كاملا الكترونيكي و بدون نياز به مراجعه حضوري متقاضيان از طريق درگاه ملي انجام مي‌شود.

ارسال نظر