عضو كميسيون كشاورزي مجلس در گفت‌وگو با «تعادل» مطرح كرد

معنا پيدا كردن توليد ناخالص داخلي با نفت

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۲:۲۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۳۳۹۳
معنا پيدا كردن توليد ناخالص داخلي با نفت

بخش نفت بيشترين اثرگذاري را در بالا بردن رشد اقتصادي شش ماهه اول سال جاري داشت. به نحوي كه توليد ناخالص داخلي كشور با احتساب نفت 7.1 و بدون احتساب آن 4.2 درصد است. 

گلناز پرتوي مهر|

بخش نفت بيشترين اثرگذاري را در بالا بردن رشد اقتصادي شش ماهه اول سال جاري داشت. به نحوي كه توليد ناخالص داخلي كشور با احتساب نفت 7.1 و بدون احتساب آن 4.2 درصد است. 
محمدتقي نقدعلي، عضو كميسيون كشاورزي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار«تعادل» اظهار داشت: در گذشته چشم اميدمان به خارجي‌ها بود كه معجزه‌اي براي‌مان انجام دهند. اما در عمل به ما ثابت شد كه جز خودمان هيچ كسي نمي‌تواند براي‌مان كاري انجام دهد. وي ادامه داد: اقدامات مثبتي مانند اعتماد به توان داخلي و استفاده از دستاوردهاي دانش بنياني به ما كمك كرد كه در شرايط تحريمي به رفع نيازهاي صنعتي و فناوري خود بپردازيم و رشد اقتصادي را براي كشور به ارمغان بياوريم. 
عضو كميسيون كشاورزي مجلس خاطرنشان كرد: همدلي عامل مهمي در رشد اقتصادي كشور است. مجلس نيز به عنوان قوه مقننه كشور نقش خود را در بهبود وضعيت اقتصادي كشور در شرايط تحريمي ايفا كرد. تصويب قوانيني مانند ترك تشريفات مناقصه بستري براي استفاده از توليدات بار اول ايجاد كرد و به كمك مان آمد. 
نقدعلي گفت: در قالب قانون جهش توليد دانش‌بنيان پيش‌بيني‌هاي خوبي براي حمايت از دانش بنيان‌ها داشتيم. در همين قانون پيش بيني كرديم كه اگر شركتي براي بار اول به توليد محصولي بپردازد، بدون طي كردن فرآيند مناقصه مي‌تواند آن را به شركت‌ها و نهادهاي دولتي عرضه كند. بنابراين، نوعي بازارسازي براي دانش بنيان‌ها كه پيشران اقتصاد كشور محسوب مي‌شوند، انجام داديم. 
وي ادامه داد: به‌طور كلي، تمامي سياست‌گذاري‌ها را به سمتي سوق داديم كه امكان استفاده حداكثري از توان داخلي مهيا شود. مثلاً، تسهيل مجوزهاي كسب و كار را داشتيم كه كمك زيادي به سهولت فضاي كسب و كار در كشور كرد. 
عضو كميسيون كشاورزي مجلس در خصوص اين موضوع كه توليد ناخالص داخلي كشور در شش ماهه اول سال با احتساب بخش نفت 7.1 درصد و بدون احتساب آن 4.2 درصد است، تصريح كرد: واقعيت اين است كه بخش نفت و گاز بيشترين سهم را در اقتصاد كشور ايفا مي‌كند. به لحاظ منافع و قدمت تاريخي بخش نفت و گاز از اهميت بالايي در كشور برخوردار است. نقدعلي گفت: بخش نفت و گاز پيشران اقتصاد كشور است و براي توسعه اقتصادي توجه به اين بخش از اهميت بالايي برخوردار است. خوب است كه در تمامي صنايع و بخش‌ها به سمت استفاده حداكثري از توليدات بار اول و دستاوردهاي دانش بنياني برويم تا در نهايت بتوانيم شرايط بهتري را براي كشور رقم بزنيم.

ارسال نظر