آغاز طرح ضربتي مقابله با استفاده غيرمجاز گاز از ابتداي دي ماه

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۲:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۳۹۸

طرح ضربتي مقابله با استفاده‌كنندگان غيرمجاز گاز از ابتداي دي ماه در سراسر كشور آغاز شد. به گزارش ايسنا، سيداحمد طباطبايي - مدير دفتر مركزي حراست شركت ملي گاز ايران در حاشيه بازديد از مركز مديريت ديسپچينگ اين شركت، ضمن بيان مطلب فوق، اظهار كرد: با توجه به پيشي گرفتن مصرف گاز بر توليد در زمستان و حفظ پايداري شبكه در بخش خانگي و تجاري، مديريت مصرف براي مشتركين پرمصرف گاز اعمال شده است.

طرح ضربتي مقابله با استفاده‌كنندگان غيرمجاز گاز از ابتداي دي ماه در سراسر كشور آغاز شد. به گزارش ايسنا، سيداحمد طباطبايي - مدير دفتر مركزي حراست شركت ملي گاز ايران در حاشيه بازديد از مركز مديريت ديسپچينگ اين شركت، ضمن بيان مطلب فوق، اظهار كرد: با توجه به پيشي گرفتن مصرف گاز بر توليد در زمستان و حفظ پايداري شبكه در بخش خانگي و تجاري، مديريت مصرف براي مشتركين پرمصرف گاز اعمال شده است. وي ادامه داد: از اين رو، راهكارهايي كه آسيب كمتري به صنايع و بخش نيروگاهي وارد مي‌كند، در كارگروه مربوطه در حراست مورد بررسي قرار گرفت كه نهايتاً استفاده غيرمجاز گاز به عنوان يكي از عوامل موثر در ناترازي اين حامل مهم انرژي مورد توجه ويژه واقع شد. طباطبايي خاطرنشان كرد: در اين راستا طرح ضربتي مقابله با مصارف غيرمجاز گاز به تمامي حراست‌هاي شركت‌هاي گاز استاني ابلاغ و از ابتداي دي ماه، برخورد قاطع با سارقين مورد نظر در دستور كار حراست و ساير بخش‌هاي مربوطه، قرار گرفته است.
مدير دفتر مركزي حراست شركت ملي گاز ايران با اشاره به قانون مجازات استفاده‌كنندگان غيرمجاز از آب، برق و گاز مصوب ۱۳۹۶ بيان كرد: قانون‌گذار، مجازات‌هاي متعددي را براي متخلفين در نظر گرفته است؛ از اين رو، به هموطناني كه با عدم اطلاع كافي از قوانين، مبادرت به استفاده غيرقانوني از گاز يا اقدام به انشعاب‌گيري غيرمجاز گاز كرده‌اند، توصيه مي‌كنيم سريعاً نسبت به انجام اصلاحات لازم، اقدام و با مراجعه به اداره گاز منطقه خود، نسبت به تشكيل پرونده دريافت انشعاب و ايجاد اشتراك گاز به صورت دايم يا موقت اقدام كنند. طبق اعلام شركت ملي گاز، طباطبايي در پايان، ضمن تشكر از دستگاه قضايي و فرماندهي كل انتظامي در راستاي همكاري با حراست شركت ملي گاز ايران در طرح مذكور، خاطرنشان ساخت: اين طرح تا قطع كامل انشعابات غيرمجاز گاز و اعلام پايان اين پديده، در سراسر كشور با قوت ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر