كاربران با ارايه داده‌هاي شخصي به صنعت بانكي و درمان بيشتر احساس راحتي مي‌كنند

۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ۰۱:۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۴۰۴

تحقيقاتي از شركت Thales مي‌گويد كاربران با اشتراك‌گذاري داده‌هاي شخصي خود با صنعت بانكي و درمان حتي بيشتر از خدمات دولتي احساس راحتي مي‌كنند. براساس اين تحقيق به ترتيب ۴۴ درصد و ۴۱ درصد از مشتركان با اشتراك‌گذاري داده‌هاي شخصي خود با صنعت بانكي و درمان مشكلي ندارند.

تحقيقاتي از شركت Thales مي‌گويد كاربران با اشتراك‌گذاري داده‌هاي شخصي خود با صنعت بانكي و درمان حتي بيشتر از خدمات دولتي احساس راحتي مي‌كنند. براساس اين تحقيق به ترتيب ۴۴ درصد و ۴۱ درصد از مشتركان با اشتراك‌گذاري داده‌هاي شخصي خود با صنعت بانكي و درمان مشكلي ندارند. به گزارش پيوست، براساس اين نظرسنجي كه به بررسي ۱۰ بخش از جمله شبكه‌هاي اجتماعي، بيمه و آموزش نيز پرداخته است، پس از بانكداري و درمان، خدمات دولتي با سطح اعتماد ۳۷ درصدي در رده سوم قرار دارد و تنها ۶ درصد از كاربران ارايه داده‌هاي شخصي به شركت‌هاي شبكه اجتماعي (رده ۹) احساس راحتي دارند. صنعت بيمه و آموزش نيز به ترتيب با اعتماد ۲۴ و ۱۸ درصدي كاربران در رده چهارم و پنجم قرار دارند و لجستيك با ۵ درصد در انتهاي اين رده‌بندي ۱۰ تايي است.

ميزان راحتي كاربران در اشتراك‌گذاري   داده‌هاي شخصي با بخش‌هاي مختلف

شركت Thales مي‌گويد براساس نظرسنجي انجام گرفته، با اينكه كاربران اهميت زيادي براي تجربه آنلاين خود قائل هستند اما به همان اندازه به امنيت داده‌هاي خود اهميت مي‌دهند. البته شرط اصلي كاربران براي اعتماد به سازمان‌ها، برقراري يك سري پيش‌نياز‌هاي احتياطي است. اكثر كاربران (۸۹ درصد) در صورتي كه يك سري پيش‌نياز‌هاي مشخص احتياطي برآورده شود به سازمان‌ها اجازه مي‌دهند تا از داده‌هاي آنها استفاده كنند. حدود يك سوم (۳۲ درصد) در صورت نياز به استفاده از داده‌هايشان رضايت مي‌دهند و سه دهم (۳۰ درصد) مي‌خواهند امكان انتخاب داشته باشند و بتوانند داده‌هايي كه به اشتراك مي‌گذارند را مشخص كنند. عمده كاربران (۸۷ درصد) يك سطح حداقلي از حريم خصوصي را ضرورت مي‌دانند و ۵۵ درصد از آنها انتظار دارند كه در صورت جمع‌آوري‌ دادهايشان به آنها اطلاع داده شود. حق پاكسازي داده نيز از اهميت بالايي برخوردار است. ۵۳ درصد از كاربران خواستار آن هستند كه بتوانند داده‌هاي خود را در صورت تمايل پاكسازي كنند. در قوانين كشور‌هاي مختلف از جمله دستورالعمل جديد مركز ملي فضاي مجازي ايران نيز به حق حذف داده از سوي كاربر به عنوان پيش‌نياز اشاره شده است.

 

در صورت تجربه ضعيف كاربران خيلي زود شما را ترك مي‌كنند

آمار منتشر شده به اهميت بالاي محيطي كه خدمات براي تجربه كاربري فراهم مي‌كنند اشاره دارد. موضوعاتي مثل بازيابي رمز عبور يا الزام وارد كردن دوباره اطلاعات شخصي از جمله مهم‌ترين دغدغه‌هاي كاربران در تجربه آنلاين است. تحقيقات Thales نشان مي‌دهد كه كاربران سريعا به تجربه ضعيف و پيچيده كاربري واكنش نشان مي‌دهند و خواستار تجربه‌اي سريع، آسان و بدون دردسر هستند به‌طوريكه ۲۲ درصد از كاربران تنها پس از يك دقيقه مواجهه با يك تجربه پيچيده پلتفرم را ترك مي‌كنند.

ارسال نظر