استفاده از خودروهاي بنزيني با كيفيت يكي از راهكارهاي حل ناترازي

۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ۰۱:۵۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۶۴۲۶
استفاده از خودروهاي بنزيني با كيفيت يكي از راهكارهاي حل ناترازي

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران به بيان توضيحاتي درباره دلايل بروز ناترازي بنزين در كشور پرداخت و استفاده از خودروهاي با كيفيت را يكي از راه كارهاي حل معضل ناترازي بنزين معرفي كرد.

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران به بيان توضيحاتي درباره دلايل بروز ناترازي بنزين در كشور پرداخت و استفاده از خودروهاي با كيفيت را يكي از راه كارهاي حل معضل ناترازي بنزين معرفي كرد.
سيد رضي حاجي آقاميري، عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران در گفت‌وگو با مهر.، درباره علت بروز ناترازي بنزين و راه كار برون رفت از اين شرايط گفت: بديهي و روشن است كه بنزين سوخت مورد استفاده براي خود روهاست و براي كنترل مصرف آن نخستين و درست‌ترين راه كار اقدام به ايجاد شرايطي است كه وسايل نقليه موتوري بنزيني كمترين مصرف سوخت را داشته باشند.
عضو كميسيون توسعه صادرات غيرنفتي اتاق ايران در ادامه بيان كرد: يكي از اين راه‌ها براي كنترل ناترازي، استفاده از خودروهاي بنزيني نو و با فناوري روز كه در همه كشورهاي جهان براي همين منظور طراحي شده است.
حاجي آقاميري با بيان اينكه شايد كشورهاي توليد‌كننده اين خودروها دو هدف را دنبال مي‌كرده‌اند كه اكنون به اين مرتبه از تكنولوژي دست يافته‌اند توضيح داد: يكي از اين اهداف كاستن از مصرف سوخت به لحاظ اقتصادي و پيش‌گيري از مصرف بيش از حد منابع ارزي با واردات بنزين يا نفت در اقتصاد كلان و دوم عنايت به بهبود محيط زيست و سلامت شهروندان و شرايط بحراني لايه ازن و پيامدهاي آن است.
عضو كميسيون توسعه صادرات غيرنفتي اتاق ايران ادامه داد: راه كار بعدي براي كنترل ناترازي بنزين، گام برداشتن در مسير حذف پيش ران‌هاي بنزيني با جايگزين كردن پيش ران‌هاي برقي و هيبريدي است. تا امروز هنوز راه ديگري جز اين دو راه پيدا نشده و ما نيز بايد يكي يا هر دو اين را‌ها را دنبال كنيم تا بتوانيم بين توليد و مصرف بنزين تعادل ايجاد كنيم.
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران معتقد است كه ما آنچنان در ساخت خودرو پيشينه غير قابل قبولي داريم كه به نظر نمي‌رسد بتوانيم در داخل به اهدافي كه به آن اشاره شد دست پيدا كنيم، حتي اگر به دلايلي بخواهيم از مسير ادامه صنعت مونتاژ اين دشواري و ناهمواري فعلي را بر طرف كنيم، در پس واردات برندهاي چيني به عنوان واردات خودروهاي با تكنولوژي نو مسائلي است كه نمي‌تواند دواي درد ما در اين عرصه باشد.