پيشنهاد شناور بودن كرايه تاكسي به شوراي شهر
سرپرست سازمان تاكسيراني شهرداري تهران با بيان اينكه پيشنهاد شناور بودن نرخ كرايه تاكسي را به شوراي شهر ارايه كردهايم، گفت: لازمه آن همكاري تاكسيرانان در بستر هوشمند است.
سرپرست سازمان تاكسيراني شهرداري تهران با بيان اينكه پيشنهاد شناور بودن نرخ كرايه تاكسي را به شوراي شهر ارايه كردهايم، گفت: لازمه آن همكاري تاكسيرانان در بستر هوشمند است. به گزارش مهر، شادي مالكي، سرپرست سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با اعلام اين خبر كه پيشنهاد شناور بودن نرخ كرايه تاكسي را به شوراي شهر ارايه كردهايم، گفت: لازمه آن همكاري تاكسيرانان در بستر هوشمند است؛ اين موضوع ساليان سال است كه مطرح شده؛ اما اجرايي نشده كه با بستر هوشمندسازي ميتوان به اجرايي شدن آن اميدوار بود. وي يادآور شد: تاكسي زرد يك برند است چون شهروندان به آن اعتماد دارند و علاقهمند به استفاده از آن هستند. اگر بودجهاي كه براي بهسازي تاكسيها پيش بيني شده اجرايي شود، مشكل معاينه فني تاكسيرانان حل خواهد شد. او كه در آيين تقدير از ۴۰۰ تاكسيران برتر شهر تهران از بستر هوشمندسازي سخن ميگفت، اظهاركرد: روزانه سه ميليون و ۵۰۰ هزار نفر در شهر تهران با تاكسي جابهجا ميشوند كه اين رقم ۱۸ درصد حمل و نقل عمومي تهران را شامل ميشود.وي با بيان اينكه بر اساس آمار از ۳۱۳ هزار دستگاه خودروي ناوگان تاكسيراني در كل كشور، ۲۰۳ هزار دستگاه بالاي ۱۰ سال عمر دارند، افزود: از سال ۱۳۹۶ به بعد نيز تسهيلات و اعتبارات يارانهاي از طرح نوسازي ناوگان تاكسيراني حذف و خريد نقدي جايگزين آن شد كه اين موضوع تأثير مهمي بر آلودگي هواي تهران دارد. به گفته مالكي، نوسازي ناوگان تاكسيراني و فراهم كردن زيرساختهاي مورد نياز براي استفاده شهروندان از اين وسيله حمل و نقلي نيازمند همراهي مديريت در دو سطح محلي و ملي با در نظر گرفتن شرايط معيشتي و كاري رانندگان تاكسي است. وي ادامه داد: اكثر تاكسيهاي تهران به دليل شرايط ويژهاي كه دارند قادر به دريافت معاينه فني نيستند و بايد به نوسازي و بهسازي تاكسيها بپردازيم و تاكيد بيشتر بنده بر بهسازي علاوه بر نوسازي است. مالكي افزود: با استفاده از تسهيلات صندوق كارآفريني اميد و با حمايت شهردار تهران، تاكنون ۶۰۰۰ خودرو تاكسي نوسازي شده يا درحال نوسازي است. سرپرست سازمان تاكسيراني اين خبر را هم داد كه براي بهسازي تاكسيها با حمايت شوراي شهر هم اعتباري را دريافت ميكنيم تا بتوانيم از طريق اين تسهيلات نواقص خودروهاي زير ۱۰ سال را برطرف كنيم تا تاكسيرانان براي گرفتن معاينه فني مشكلي نداشته باشند. مالكي در ادامه گفت: پرداخت وامهاي ۱۵۰ ميليوني براي رانندگان تاكسيهاي سواري و ۲۰۰ ميليون توماني براي ون تاكسيها با سود هشت درصد در دستور كار بوده؛ اما اولويت اصلي ما برقيسازي تاكسيها است. وي افزود: در سال آينده شاهد ورود ۲۵ هزار دستگاه خودروي برقي سدان، ۲ هزار و ۵۰۰ خودروي اس يو وي و ۱۰ هزار ون برقي بر اساس قراردادهاي بين شهرداري تهران و كشور چين خواهيم بود، علاوه بر اين بر اساس توافقهاي انجام شده با وزارت صمت تعدادي تاكسي برقي هم از اين وزارتخانه به ناوگان اضافه خواهد شد. مهدي پيرهادي عضو شوراي شهر تهران هم در اين ايين گفت: در شورا تلاش كردهايم هر پيشنهادي كه در خصوص تاكسيراني از طرف شهرداري ارايه ميشود، تصويب كنيم و ميدانم توقع زيادي از مجموعه شوراي شهر داريد و ما دغدغه شما را ميدانيم. وي افزود: نوسازي خودروهاي تاكسي نبايد فقط با يك خودروساز خاص باشد و قبل از اجراي طرح بايد با تاكسيرانان هماهنگ و نظر آنها در مورد خودروساز اخذ شود. همچنين سرهنگ موسوي پناه جانشين پليس راهور تهران بزرگ در اين مراسم گفت: در طول ۱۰ ماه گذشته، ۲۳۰ هزار قبض جريمه براي رانندگان شخصي كه در ايستگاههاي تاكسي پارك كرده بودند، صادر شده است. بر اساس اين گزارش، عليرضا رسوليان در اين مراسم به عنوان نماينده تاكسيرانان به برخي خواستههاي تاكسيرانان تهراني اشاره كرد و خواستار توجه مديريت شهري به اين موضوعات شد. وي مهمترين خواسته تاكسيرانان را موضوع معيشت و مهمتر از آن حفظ شأن و شخصيت اصلي اين قشر بزرگ از جامعه دانست.