ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۰۵۲۰

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به حضور خانواده‌ها اعم از كودكان، زنان و سالمندان در بوستان‌ها و پارك‌ها گفت: به همين علت و با هدف حمايت از خانواده‌ها، ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به حضور خانواده‌ها اعم از كودكان، زنان و سالمندان در بوستان‌ها و پارك‌ها گفت: به همين علت و با هدف حمايت از خانواده‌ها، ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است.
او در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به اين سوال كه چرا براساس گزارش‌هاي منتشرشده در برخي رسانه‌ها، در سال جديد هزينه بعضي خدمات مجموعه بهشت زهرا (س) به جاي ۳۰ درصد، تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزايش مي‌يابد، اظهار كرد: آنچه در برخي رسانه‌ها درباره هزينه خدمات سازمان بهشت زهراي تهران در سال ۱۴۰۳ منتشر شده، مربوط به لايحه پيشنهادي شهرداري به شوراي شهر است كه هنوز در شورا مطرح نشده است و انجام بررسي‌هاي كارشناسي درباره آن ادامه دارد. به گزارش تسنيم، حسين نظري، معاون خدمات شهري شهرداري تهران ديروز در حاشيه برگزاري دويست و بيست و هشتمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اولويت شهر، نظافت و‌ آراستگي است و به همين جهت امروز گزارشي از اقدامات انجام‌شده در معاون خدمات شهري شهرداري تهران و زيرمجموعه اين معاونت در قالب استقبال از بهار، ماه مبارك رمضان، عيد سعيد فطر و... به اعضاي شورا ارايه شد. وي با اشاره به موضوع آراستگي و نظافت شهر تأكيد كرد: در اين بخش تلاش‌هاي بسياري توسط نيروهاي خدمات شهري شده است و شايد نتايج صورت‌گرفته برابر با تلاش‌هاي انجام‌شده نباشد و به همين جهت آسيب‌شناسي براي شناسايي اشكالات انجام شده و اقداماتي صورت گرفته است. نظري راجع به طرح جامع پسماند گفت: اين طرح ابلاغ شده است همچنين فهرست بهاي قراردادهاي پيمانكاران و نرخ آن تعيين شده و به تصويب رسيده و ابلاغ شده است. وي با يادآوري تجميع قراردادهاي پيمانكاران رفت‌وروب در پايتخت گفت: تا پيش از اين 150 قرارداد رفت‌وروب در پايتخت وجود داشت كه با تجميع اين قراردادها به 14 عدد رسيده است و اين مساله مي‌تواند ما را در بحث نظافت، همراهي كند. معاون خدمات شهري شهرداري تهران درباره تماس شهروندان در بحث نظافت شهر تصريح كرد: تا قبل از اين دوره از مديريت شهري، تماس‌هاي زيادي از سوي شهروندان با سامانه 137 در ارتباط با عدم نظافت معابر وجود داشت كه خوشبختانه با تلاش‌هايي كه تاكنون صورت گرفته است، اين تماس‌ها كاهش يافته است و ان‌شاءالله اين رويه ادامه‌دار خواهد بود.  نظري در خصوص نظافت و رفت‌وروب و همچنين بازسازي المان‌هاي شهري ابراز كرد: متأسفانه در اين بخش شاهد يك عقب‌ماندگي 4 الي 5 ساله بوديم كه هيچ توجهي به اين موضوع صورت نگرفته بود و ما توانستيم در يك بازه زماني مناسب، اقدامات مناسبي در بحث نظافت و رفت‌وروب و بازسازي المان‌هاي شهري داشته باشيم، همچنين معاونت فني عمراني شهرداري تهران نيز اقدامات موثري در قالب آسفالت‌ريزي معابر انجام داده است. معاون خدمات شهري شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه تردد حيوانات خانگي از جمله سگ‌ها در بوستان‌ها ممنوع است، خاطرنشان كرد: اين موضوع به‌جهت حضور خانواده‌ها در پارك‌ها است و به همين جهت در ورودي پارك‌هاي سطح شهر تهران، تابلوهايي مبني بر عدم ورود سگ‌ها و حيوانات خانگي به پارك‌ها نصب شده است. نظري ادامه داد‌: موضوع سگ‌هاي بلاصاحب تكليف آنها مشخص است و در بخش سگ‌هاي ولگرد هم دستورالعملي توسط وزارت كشور ابلاغ شده است، همچنين در موضوع موش‌ها نيز طبق دستورالعمل‌ها و بر اساس قراردادهايي كه با پيمانكاران بسته شده است، عمل مي‌شود. معاون شهردار تهران گفت: خدمات مجموعه بهشت زهرا (س) در سال ۱۴۰۳ حداكثر ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ بيشتر مي‌شود و حتي در برخي موارد، ميزان افزايش هزينه امسال نسبت به سال قبل كمتر از اين رقم خواهد بود.

ارسال نظر