نايب‌رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور: رانندگان افغان در ايران به راحتي سوخت دريافت مي‌كنند

هر راننده معترضي ضد انقلاب و اراذل نيست

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۱:۳۱:۴۱
کد خبر: ۳۱۱۶۵۱

نايب‌رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور گفت: در حالي كه هر روز سوخت رانندگان كاميون را محدود مي‌كنند رانندگان افغان در ايران به راحتي سوخت دريافت مي‌كنند و مي‌توانيم اين را ثابت كنيم كه ميزان دريافت سوخت آنها بيشتر از رانندگان ايراني است و به راحتي با جاسازي مخازن، از راننده ايراني سوخت بيشتري دريافت مي‌كنند.

نايب‌رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور گفت: در حالي كه هر روز سوخت رانندگان كاميون را محدود مي‌كنند رانندگان افغان در ايران به راحتي سوخت دريافت مي‌كنند و مي‌توانيم اين را ثابت كنيم كه ميزان دريافت سوخت آنها بيشتر از رانندگان ايراني است و به راحتي با جاسازي مخازن، از راننده ايراني سوخت بيشتري دريافت مي‌كنند.
سيد جلال موسوي در گفت‌وگو با ايلنا درباره اعتراض برخي از كاميونداران اظهار كرد: اعتراض اخير كاميونداران محدود و خودجوش بوده و اطلاعي از جزييات آن ندارم. اقدام هماهنگ با صنف و تشكيلات نبوده‌ است اما آنچه كه مشخص بوده، اين است كه منشأ اصلي اين اعتراضات و نارضايتي‌ها موضوع سوخت است.وي تاكيد كرد: هرچند با اينگونه نارضايتي‌ها در قالب اعتراض و اعتصابات مخالف هستم اما بايد به اين نكته هم توجه داشت كه اعلام اعتراض كاميون داران و رانندگان كاميون از كانال‌هاي رسمي هم به جايي نرسيده و از مذاكرات با متوليان به نتيجه‌اي نرسيديم و نمي‌توان به هر راننده‌اي كه به حق معترض است برچسب اراذل و ضد انقلاب زد.نايب‌رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور با بيان اينكه از سال گذشته پيگير افزايش كرايه حمل بار و حق توقف هستيم اما به نتيجه‌اي نرسيديم، گفت: مي‌گويند با افزايش كرايه حمل و افزايش دستمزد تورم بالا مي‌رود اما مگر افزايش جزيي كرايه حمل بار و دستمزد راننده چقدر بر روي تورم تاثير مي‌گذارد؟ آن عامل مهم و موثر در افزايش نرخ تورم، نرخ دلار است كه همواره در حال افزايش بوده نه افزايش جزيي دستمزد راننده كاميون. موسوي با اشاره به افزايش هزينه‌هاي رانندگان ادامه داد: ارديبهشت ماه سال گذشته يك جفت لاستيك را 24 ميليون و 500 هزار تومان مي‌خريديم اما در همان سال گذشته در اسفند ماه قيمت همين لاستيك به 32 ميليون و 800 هزار تومان رسيد اين در حالي است كه نرخ كرايه نه تنها افزايش پيدا نكرد بلكه با كاهش بار كمتر هم شد.وي با بيان اينكه از همان دو سال گذشته كه پايه سوخت 2000 ليتر را قطع كردند، اعتراض و گلايه‌هاي رانندگان شروع شد، اظهار كرد: با قطع پايه سوخت، ميزان ارايه سوخت را پيمايش اعلام كردند اما تردد پرت رانندگان را محاسبه نكردند. براي مثال در مسير حمل بار اراك – تهران در سمنان بارگيري مي‌شود اما سمنان در بارنامه ثبت نمي‌شود و آن مسير براي راننده محاسبه نمي‌شود و اين ميزان سوخت در پيمايش نمي‌آيد. نايب‌رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور با تاكيد بر اينكه راننده كاميون‌ها گازوييل فروش و قاچاقچي سوخت نيستند، گفت: پيشنهاد برگشت پايه سوخت را داده‌ايم و اگر راننده‌اي اين پايه را تا آخر ماه مصرف نكرد آن را باطل كنند اما مي‌گويند رانندگان مابقي را مي‌فروشند اما اين ادعا صحت ندارد مگر چند راننده گازوييل مي‌فروشد كه باعث افزايش قاچاق سوخت شود چرا به جاي اين موضوع جلوي قاچاق سيستم يافته سوخت را نمي‌گيرند؟ موسوي افزود: در حالي كه هر روز سوخت رانندگان كاميون را محدود مي‌كنند، رانندگان افغان در ايران به راحتي سوخت دريافت مي‌كنند و مي‌توانيم اين را ثابت كنيم كه ميزان دريافت سوخت آنها بيشتر از رانندگان ايراني است و به راحتي با جاسازي مخازن سوخت از راننده ايراني، سوخت بيشتري دريافت مي‌كنند.