سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور، امیرعبداللهیان و امام جمعه و استاندار تبریز در این بالگرد بودند + جزئیات

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۸:۵۹:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۹۹۹
سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور، امیرعبداللهیان و امام جمعه و استاندار تبریز در این بالگرد بودند + جزئیات

بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شده بود در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شده بود در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

براساس گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، بالگرد حامل رئیس‌جمهور عصر امروز امروز یک شنبه-۳۰ اردیبهشت که برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شد در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

اعزام تیم های جدید امدادی برای جست و جو در منطقه

۱۸:۰۰ رئیس هلال احمر از افزایش تیم های امدادی اعزامی به منطقه از ۲۰ به ۴۰ تیم خبر داد و گفت: منطقه را پایش می‌کنیم با توجه به نشانه‌هایی که در منطقه داریم شرایط جوی بسیار نامساعد و سخت گذر است اما با تمام تلاش اقدامات جست وجو انجام می شود. از پهپاد استفاده کردیم اما با توجه به شرایط جوی هوا امکان جست و جوی هوایی وجود ندارد. از طریق نیروهای واکنش سریع در حال جست و جو هستیم این منطقه یک منطقه کوهستانی سخت گذر است و تا تبریز ۲ ساعت فاصله دارد.

معاون اجرایی و برخی اعضای دولت عازم تبریز شدند

۱۷:۵۲ سخنگوی دولت هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

اعزام ۸ آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

۱۷:۴۳ سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به منطقه وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل مه شدید امکان امداد هوایی وجود ندارد.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از عملیات جستجو و نجات بالگرد حامل رئیس جمهور

۱۷:۳۷ براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است.

بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آنها گروه‌هایی از تکاوران و نیروهای مخصوص نیروهای مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند.

به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

چه کسانی همراه رئیس جمهور بودند؟

۱۶:۱۷ بالگرد حامل رئیس‌جمهور حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.  
شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

به گزارش ایرنا؛  آیت‌الله رئیسی صبح امروز برای افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.


ارسال نظر