مخبر به دستگاه‌ها، بخشنامه انتخاباتي زد

تاكيد مخبر بر برگزاري انتخابات مشاركتي، امن و سالم

۱۴۰۳/۰۳/۱۶ - ۲۳:۴۶:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۰۲۵

سرپرست رياست‌جمهوري با بيان اينكه به عنوان ياران رييس‌جمهور شهيد، براي حفظ ميراث ايشان بايد در دو عرصه تلاش كنيم، اظهاركرد: عرصه اول برگزاري سالم، امن و مشاركتي انتخابات و عرصه بعدي تداوم فعاليت‌هاي دولت به شكل جهادي و بدون هيچ‌گونه خلل و كندي است.

سرپرست رياست‌جمهوري با بيان اينكه به عنوان ياران رييس‌جمهور شهيد، براي حفظ ميراث ايشان بايد در دو عرصه تلاش كنيم، اظهاركرد: عرصه اول برگزاري سالم، امن و مشاركتي انتخابات و عرصه بعدي تداوم فعاليت‌هاي دولت به شكل جهادي و بدون هيچ‌گونه خلل و كندي است.

محمد مخبر در جلسه چهارشنبه هيات دولت، ضمن تسليت دوباره سالروز رحلت امام راحل و نيز گراميداشت ياد شهداي يوم‌الله ۱۵ خرداد، با بيان اينكه بالاترين افتخار شخص شهيد رييسي و دولت مردمي تبعيت كامل از رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده و هست، تصريح كرد: در انتخابات پيش‌رو نيز فرمايشات و منويات ايشان نصب‌العين همه اعضاي دولت است.

سرپرست رياست‌جمهوري با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر زمينه‌سازي براي مشاركت پرشور مردم در انتخابات و برگزاري انتخابات در امنيت و سلامت كامل افزود: در انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز كه از سوي دولت مردمي برگزار شد، رييس‌جمهور شهيد تاكيد جدي بر سلامت كامل فرآيند برگزاري انتخابات و عدم هرگونه فعاليتي له يا عليه نامزدها از سوي مسوولان اجرايي داشتند كه اين تاكيدات بحمدالله به بهترين نحو رعايت شد.

مخبر با بيان اينكه ما به عنوان ياران رييس‌جمهور شهيد، براي حفظ ميراث ايشان بايد در دو عرصه تلاش كنيم، اظهار كرد: عرصه اول برگزاري سالم، امن و مشاركتي انتخابات و عرصه بعدي تداوم فعاليت‌هاي دولت به شكل جهادي و بدون هيچ‌گونه خلل و كندي است.

سرپرست رياست‌جمهوري تصريح كرد: اين دولت تا روز و ساعت آخر كه كار به دولت بعدي سپرده شود، كارها را با همان روحيه جهادي رييس‌جمهور شهيد ادامه خواهد داد و با هر مدير يا فردي كه در كارها تعلل ورزيده يا اخلال ايجاد كند، برخورد خواهد شد.

مخبر در ادامه سخنانش با اشاره به دغدغه‌هاي رييس‌جمهور شهيد در زمينه ضرورت صيانت از محيط زيست در توسعه، از رييس سازمان حفاظت محيط زيست خواست تا با جديت اين راهبرد شهيد دكتر رييسي را دنبال كند.

سرپرست رياست‌جمهوري همچنين به وزير صنعت، معدن و تجارت ماموريت داد تا جلسات ستاد تنظيم بازار را به شكل يك روز در ميان برگزار كرده و گزارش پايش بازار را به شكل مستمر به وي ارايه كند.

 مخبر در بخش ديگري از سخنانش با تشكر از سفر منطقه‌اي سرپرست وزارت امور خارجه تاكيد كرد: ديپلماسي فعال و حمايت از حقوق مردم مظلوم فلسطين راهبرد اساسي جمهوري اسلامي ايران و مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي است كه با جابه‌جايي دولت‌ها تغيير نكرده و همه موظف به پيگيري جدي آن هستيم.

سرپرست رياست‌جمهوري در بخش پاياني سخنانش با اشاره به حساسيت رييس‌جمهور شهيد نسبت به پيگيري وضعيت و بهبود شرايط كاري فعالان صنايع دستي، با تاكيد بر تلاش براي اجرايي شدن دستورات رييس‌جمهور شهيد در اين زمينه، گفت: صنايع دستي جزو مزيت‌هاي كشور است؛ در اين عرصه علاوه بر اينكه ايجاد اشتغال با كمترين سرمايه‌گذاري انجام مي‌شود، همه اعضاي خانواده مي‌توانند مشغول كار شده و در ضمن، به حفظ فرهنگ، هنر، آداب و رسوم محلي و ملي نيز كمك كنند.

همچنين سرپرست رياست‌جمهوري در بخشنامه‌اي خطاب به مديران دستگاه‌هاي اجرايي، هر گونه فعاليت تبليغاتي به نفع يا ضرر نامزدهاي انتخاباتي را با استفاده از هر امكانات يا وسيله‌اي كه جنبه رسمي و دولتي داشته باشد، ممنوع و مصداق ارتكاب جرم اعلام كرد.

محمد مخبر در بخشنامه‌اي ضمن گراميداشت ياد رييس‌جمهور شهيد حضرت آيت‌الله رييسي كه همواره بر اجراي قانون و عدم استفاده غيرمجاز از امكانات دولتي تأكيد داشت، تصريح كرد: عطف به ماده ۶۸ قانون انتخابات رياست‌جمهوري و اصلاحات بعدي آن هرگونه فعاليت تبليغاتي به نفع يا به ضرر نامزدهاي انتخابات با استفاده از امكانات دولتي ممنوع بوده و دستگاه‌هاي اجرايي بايد ضمن مراقبت لازم در اين زمينه با خاطيان احتمالي برخورد قانوني مناسب داشته باشند.

متن كامل اين بخشنامه به شرح زير است؛

بسمه‌تعالي

بخشنامه به تمامي دستگاه‌هاي اجرايي

ضمن گراميداشت ياد رييس‌جمهور شهيد حضرت آيت‌الله رييسي كه همواره بر اجراي قانون و عدم استفاده غيرمجاز از امكانات دولتي تأكيد داشت، با توجه به اينكه بر اساس ماده (۶۸) قانون انتخابات رياست‌جمهوري، مصوب ۱۳۶۴ با اصلاحات بعدي، انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي به نفع يا به ضرر نامزدهاي انتخابات به هر وسيله‌اي كه جنبه رسمي و دولتي داشته باشد و استفاده از امكانات دولتي و دستگاه‌هاي اجرايي و در اختيار گذاشتن وسايل و امكانات مزبور براي اين كار و فعاليت انتخاباتي كارمندان دولت در ساعات اداري ممنوعيت داشته و جرم محسوب مي‌شود و همچنين با توجه به ممنوعيت فعاليت انتخاباتي دستگاه‌هاي اجرايي و مديران و كاركنان آنها با استفاده از جايگاه خود به نفع يا ضرر هر يك از نامزدهاي انتخاباتي، مقتضي است تمامي دستگاه‌هاي اجرايي اقدامات و مراقبت لازم را در جهت پيشگيري از وقوع هرگونه جرم و تخلف به عمل آورند و در صورت بروز آن با خاطيان برخورد قانوني مناسب را انجام دهند.

محمد مخبر

سرپرست رياست‌جمهوري

همچنين سر پرست رياست‌جمهوري با اشاره به برگزاري نسبتا موفق و موثر رويداد بزرگ راهپيمايي اربعين در سال گذشته، از دبيرخانه ستاد مركزي اربعين خواست با نگاهي آسيب‌شناسانه نقاط ضعف و چالش‌هاي موجود در روند برگزاري مراسم اربعين را احصا كرده و ضمن پرهيز از موكول كردن انجام وظايف محوله به روزهاي منتهي به اربعين با برگزاري جلسات منظم، مجري و زمانبندي اجراي وظايف را معين اعلام كنند.

محمد مخبر سرپرست رياست‌جمهوري در جلسه ستاد مركزي اربعين كه پيش از ظهر چهارشنبه برگزار شد، با بيان اينكه مساله راهپيمايي با شكوه اربعين به‌رغم تلاش‌هاي دشمنان براي سانسور آن، به كانون توجهات مردم جهان و يكي از جلوه‌هاي عزت جهان اسلام تبديل شده است، بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها براي رفع مشكلات و نواقص سال‌هاي گذشته و توجه به تامين نيازمندي‌هاي زائرين تاكيد كرد.

سرپرست رياست‌جمهوري با اشاره به برگزاري نسبتا موفق و موثر اين رويداد بزرگ در سال گذشته، از دبيرخانه ستاد مركزي اربعين خواست با نگاهي آسيب‌شناسانه نقاط ضعف و چالش‌هاي موجود در روند برگزاري مراسم اربعين را احصا كرده و با پرهيز از موكول كردن انجام وظايف محوله به روزهاي منتهي به اربعين، حداكثر ظرف دو هفته آينده با برگزاري جلسات منظم به صورت دقيق مجري و زمانبندي اجراي وظايف را معين و به ستاد مركزي اربعين اعلام كنند.

«تاكيد بر بسيج همه امكانات در زمينه حمل و نقل و به‌ويژه بهره‌گيري از ظرفيت مسيرهاي دريايي براي انتقال زائرين ديگر كشورها به عراق»، «اهتمام ويژه نسبت به تامين غذاي سالم، آب شرب كافي و تمهيدات بهداشتي و درماني براي جلوگيري از گرمازدگي»، «تسريع در تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام موثر در روند برگزاري مراسم اربعين»، «تمهيد سازو كاري براي جلوگيري و كنترل سوانح جاده‌اي به‌ويژه در كشور عراق»، «برنامه‌ريزي براي خدمت‌رساني به زائرين در 10 روز پاياني ماه صفر» و « دستور ويژه به وزراي صمت، امور اقتصادي و دارايي، ‌راه و شهرسازي و رييس بانك مركزي براي تامين اتوبوس لازم براي حمل و نقل زائرين» از ديگر محورهاي مهم سخنان مخبر در اين جلسه بود.

سرپرست رياست‌جمهوري با اشاره به مردمي بودن راهپيمايي عظيم اربعين حسيني (ع)، بر هماهنگي لازم با تشكل‌هاي مردمي و گروهاي جهادي در مراسم اربعين امسال و همچنين ضرورت پرهيز از تصميات خلق‌الساعه كه منجر به توقف زائرين در پايانه‌هاي مرزي شود تاكيد كرد.

ارسال نظر