۸۰ درصد زائران ايراني به سرزمين وحي رسيدند

۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۰۱:۰۴:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۰۶۵
۸۰ درصد زائران ايراني به سرزمين وحي رسيدند

تاكنون حدود ۷۰ هزار زائر ايراني يعني نزديك به ۸۰ درصد حجاج كشورمان وارد سرزمين وحي شده‌اند و اعزام زائران باقيمانده درحال انجام است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج؛ شروع پروازهاي كاروان‌هاي ايراني به عربستان از بامداد ۲۴ ارديبهشت ماه به مقصد شهر پيامبر انجام شد و در حال حاضر به دو فرودگاه مدينه و جده ادامه دارد و تا هفته آينده پايان مي‌يابد.

تاكنون حدود ۷۰ هزار زائر ايراني يعني نزديك به ۸۰ درصد حجاج كشورمان وارد سرزمين وحي شده‌اند و اعزام زائران باقيمانده درحال انجام است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج؛ شروع پروازهاي كاروان‌هاي ايراني به عربستان از بامداد ۲۴ ارديبهشت ماه به مقصد شهر پيامبر انجام شد و در حال حاضر به دو فرودگاه مدينه و جده ادامه دارد و تا هفته آينده پايان مي‌يابد. دربازه زماني تا بامداد ۱۶ خرداد ماه ۳۳۵ كاروان از كشورمان وارد مدينه منوره شده‌اند و جمعيت ورودي به اين شهر بالغ بر ۴۶ هزار و ۱۲۶ نفر مي‌باشد كه از اين تعداد اكنون حدود ۱۰ هزار نفر در شهر پيامبر (ص) حضور دارند. زائران مدينه قبل پس از ۵ روز اقامت در شهر پيامبر، در ميقات شجره احرام مي‌بندند و با قطارسريع السير حرمين راهي مكه مكرمه مي‌شوند كه از تعداد ورودي‌ها به مدينه منوره، تاكنون ۳۶ هزار و ۱۲۷ نفر به مكه رهسپار شده‌اند. با ورود زائران ايراني از مدينه و جده به مكه وضعيت حضور حجاج كشورمان در جوار بيت‌الله الحرام 
به‌گونه‌اي است كه درحال حاضر ۵۹ هزار۴۹۷ زائر در شهر مكه حضور دارند كه ۲۳ هزار و ۳۷۰ نفر آنان از طريق فرودگاه جده به مكه مكرمه وارد شده‌اند. 
درحال حاضر ۴۳۳ كاروان ايراني در بيش از ۶۰ هتل مكه مكرمه مستقر شده‌اند و در روزهاي آينده با نزديك شدن به ايام تشريق تمامي زائران كشورمان در مكه مكرمه حضور خواهند داشت. بر پايه گزارش دريافتي از ستاد مكه، ازابتداي اعزام‌هاي حج تا بامداد امروز ۲۰۳ پرواز به فرودگاه مدينه و ۱۰۷ پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است. گفتني است امسال براي نخستين بار تمامي زائران ايراني مدينه قبل و مدينه بعد فاصله اين شهر تا مكه و بالعكس را با قطار در بازه زماني حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقيقه طي مي‌كنند كه اين مدت زمان در گذشته با اتوبوس طي ۸ ساعت انجام مي‌شد. بر اساس اين گزارش، پروازهاي هواپيمايي كشورمان به مقصد دو فرودگاه مدينه و جده در حال انجام است. امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از ايران در حج تمتع شركت مي‌كنند كه اعزام آنها طبق اعلام سازمان هواپيمايي تا ۱۸ تيرماه ادامه خواهد داشت. طبق تقويم عربستان، موسم حج ۱۴۰۳ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز مي‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پايان مي‌رسد.

ارسال نظر