عربستان قيمت نفت خود در بازار آسيا را كاهش داد

۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۰۰:۴۲:۴۵
کد خبر: ۳۱۴۱۲۶
عربستان قيمت نفت خود در بازار آسيا را كاهش داد

عربستان قيمت رسمي فروش نفت سبك عرب براي تحويل به خريداران آسيايي را كاهش داد.

عربستان قيمت رسمي فروش نفت سبك عرب براي تحويل به خريداران آسيايي را كاهش داد.
قيمت رسمي فروش نفت سبك عرب به بازار آسيا براي تحويل در ماه ژوئيه 50 سنت در هر بشكه نسبت به ماه ژوئن كاهش يافته و 2 دلار و 40 سنت در هر بشكه بالاتر از شاخص عمان/دبي به فروش مي‌رسد.
قيمت فروش ساير درجات نفتي عربستان به خريداران آسيايي هم بين 40 تا 60 سنت در هر بشكه پايين آمده است. در اين بين، شركت آرامكوي عربستان قيمت فروش نفت خام به اروپا را افزايش داده است. قيمت رسمي فروش نفت سبك عرب به شمال غرب اروپا در ماه ژوئيه 3 دلار و 10 سنت بالاتر از شاخص نفت برنت خواهد بود، يعني يك دلار در هر بشكه گران‌تر از ماه ژوئن.
قيمت فروش نفت سبك‌ عرب به امريكا در همان سطح 4 دلار و 75 سنت بالاتر از شاخص نفت خام ترش آرگوس باقي مانده است. قيمت فروش ساير درجات نفتي عربستان به امريكا هم تغييري نداشته است.
اين كاهش قيمت نشان مي‌دهد عربستان 
علي رغم كاهش جهاني قيمت نفت به دنبال برگزاري اجلاس اوپك پلاس، به جاي قيمت بر سهم بازار تمركز كرده است.
اوپك پلاس با اعلام اينكه كاهش توليد داوطلبانه برخي از اعضا به تدريج برداشته خواهد شد، بازار را شگفت زده كرد. البته عربستان قصد دارد كاهش توليد خود را در سال آينده ميلادي هم ادامه دهد.
آرامكو طي چند ماه گذشته قيمت رسمي فروش نفت خام خود به آسيا را افزايش داده كه حاكي از سلامت تقاضا عليرغم قيمت‌هاي بالاتر است. اين اقدام قيمت‌هاي جهاني را بالا برده است. اما حالا خبر كاهش قيمت نفت عربستان براي خريداران آسيايي كه حجم عمده‌اي از مشتريان آن را تشكيل مي‌دهد مي‌تواند تاثير معكوسي بر شاخص‌هاي نفتي دنيا بگذارد. آسيا 82 درصد از صادرات نفت عربستان را به خود اختصاص مي‌دهد.

ارسال نظر