کاربران تلگرامی برای جبران نات‌کوین به همسترکامبت مراجعه کردند

رویای درآمدزایی از یک همستر

۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۰۱:۳۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۴۱۴۳
رویای درآمدزایی از یک همستر

در روزهای گذشته بسیاری از کاربران تلگرامی سراغ بازی همستر کامبت رفته‌اند، این بازی مشابه نات‌کوین است و به نظر می‌رسد مخاطبان زیادی هم در میان ایرانی‌ها پیدا کرده و کسانی که فرصت برای درآمدزایی در نات‌کوین را از دست دادند، حالا می‌خواهند در همسرکامبت شانس خود را امتحان کنند. هرچند آنها باید توجه داشته باشند که پروژه‌های شبیه‌ به نات‌کوین اخیراً بسیار زیاد شده‌اند و برای کسب درآمد از آن‌ها تضمینی وجود ندارد.

در روزهای گذشته بسیاری از کاربران تلگرامی سراغ بازی همستر کامبت رفته‌اند، این بازی مشابه نات‌کوین است و به نظر می‌رسد مخاطبان زیادی هم در میان ایرانی‌ها پیدا کرده و کسانی که فرصت برای درآمدزایی در نات‌کوین را از دست دادند، حالا می‌خواهند در همسرکامبت شانس خود را امتحان کنند. هرچند آنها باید توجه داشته باشند که پروژه‌های شبیه‌ به نات‌کوین اخیراً بسیار زیاد شده‌اند و برای کسب درآمد از آن‌ها تضمینی وجود ندارد. نات‌کوین برای ایردراپ‌های جدید حوزه رمزارز راه تازه‌ای را هموار کرده و حالا میلیون‌‌ها کاربر در مدت‌زمان کوتاهی به جمع همراه‌کنندگان این نوع ایردراپ‌ها پیوسته‌اند. بسیاری از این پروژه‌ها از خود نات‌کوین الهام گرفته‌اند و ایده کلی یکسانی دارند. باید گفت از آن‌جایی که پروژه‌های این سبکی اخیراً زیاد شده‌اند، برای کسب درآمد از آن‌ها تضمینی وجود ندارد.

 

پیروی از نات‌کوین با همستر کامبت

پس از عرضه موفق و پرسروصدای نات کوین، بازی‌های زیادی در سبک «Tap to Earn» با الهام از این پروژه راه‌اندازی شدند. یکی از بازی‌های این سبک که در روزهای اخیر محبوب و پرطرفدار شده، بازی همستر کامبت (Hamster Kombat) است. همستر کامبت جدیدترین ترند این روزهای تلگرام و اکسپلور اینستاگرام است که کاربران ایرانی را به‌خوبی سرگرم کرده است. مسلماً رویای کسب درآمد از بازی‌‌های تلگرامی ایده جذابی محسوب می‌شود، آن هم برای ما ایرانی‌ها که باید با شرایط اقتصادی سخت کنار بیاییم. نات‌کوین به همه نشان داد که این ایده در عمل امکان‌پذیر است و تنها می‌توان با صرف چند دقیقه وقت در روز، به درآمد میلیونی دست یافت. این‌بار بازی همستر تلگرام آمده تا راه نات‌کوین را ادامه دهد و حتی از آن بهتر باشد. همستر کامبت پشتوانه قدرتمندی دارد و همین سبب شده که طی مدت نسبتاً کوتاهی به رقم ۸۰ میلیون بازیکن فعال دست پیدا کند. همستر چندی پیش همکاری رسمی خود با شبکه TON را اعلام کرد و گزارش‌ها از لیست شدن همستر کوین روی بلاک‌چین TON حکایت دارند. این موضوع می‌تواند ارزش سکه‌های همستر کامبت را به‌طور ویژه‌ای افزایش دهد. همستر کامبت به‌صورت رسمی از سوی تلگرام تایید شده و تیک آبی این پیام‌رسان محبوب را هم برای کانال اصلی و هم برای ربات خود در اختیار دارد. جالب این‌که کانال تلگرامی همستر کامبت در مدت زمان کمی توانست به محبوب‌ترین کانال این پیام‌رسان با بیش از ۲۶ میلیون عضو تبدیل شود. ازاین‌رو، می‌توان دریافت که همستر کامبت حتی نسبت‌ به نات‌کوین هم محبوب‌تر است. در ادامه در مورد نحوه صحیح اجرای بازی همستر کامبت و انجام تسک‌های آن صحبت خواهیم کرد.

 

همستر تیک آبی تلگرام را هم گرفت

همستر کامبت یک بازی در سبک Tap to Earn و رباتی تلگرامی است. بازیکنان در همستر کامبت باید با زدن روی یک سکه درون بازی مقدار بیشتری توکن جمع کنند. این توکن‌ها ممکن است در آینده در قالب ایردراپ بین بازیکنان همستر کامبت توزیع شود. همستر کمبت یکی از ده‌ها بازی تلگرامی در سبک Tap to Earn است که با الهام از نات کوین راه‌اندازی شده است. این پروژه به عنوان یک بازی، جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما آینده آن و اینکه از نظر مالی برای بازیکنان خود چقدر فایده دارد، چندان مشخص نیست. باید دید این بازی می‌تواند در ادامه موفقیت نات‌کوین را تکرار کند یا نه. این بازی به سرعت هواداران بسیاری را به خود جذب کرد. حساب کاربری این بازی در شبکه اجتماعی ایکس از ماه مارس سال جاری راه‌اندازی شده و تا روز ششم ژوئن بیش از ۵.۸ میلیون دنبال‌کننده کسب کرده است. همچنین بنابر پستی که این صفحه روز چهارشنبه پنجم ژوئن منتشر کرده، تعداد کاربرانش از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. «همستر کامبت» هدف بعدی‌اش را رسیدن به یک میلیارد کاربر اعلام کرده است. همچنین کانال تلگرامی رسمی که به اطلاع‌رسانی این بازی اختصاص دارد تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به ۲۸ میلیون کاربر دارد.» «همستر کامبت» یک بازی به اصطلاح بازی برای کسب درآمد (P2E) کلیکی و شبیه به بازی قدیمی‌تر «نات‌کوین» است که در آن کاربران یک صرافی ارز دیجیتال را مدیریت می‌کنند و با سرمایه‌گذاری و کسب درآمد می‌توانند همستر‌های خود را ارتقا دهند تا بتوانند با کسب امتیاز بیشتر، صعود خود را سریع‌تر کنند. کاربران در این بازی با کلیک روی همستر انیمیشنی سکه جمع‌آوری می‌کنند و می‌توانند سکه‌های خودر را ذخیره و یا آن‌ها را صرف ارتقای همستر خود کنند. این بازی همچنین دارای یک سیستم مبارزه نوبتی است که در آن کاربران می‌توانند یکدیگر را در نبردهای بازیکن در برابر بازیکن (PvP) به چالش بکشند. هر همستر ویژگی‌های خاصی از قبیل قدرت، سرعت و استقامت دارد که بر نتیجه نبردها تاثیرگذار است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از آیتم‌های خاص و یا شرکت در رویداد‌های بازی همسترهای خود را ارتقا دهند.

 

محبوبیت با امکان درآمدزایی

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل محبوبیت این بازی امکان درآمدزایی است. به ویژه باتوجه به وضعیت اقتصادی کنونی ایران، این بازی در نظر برخی از کاربران می‌تواند همچون کورسویی برای دست‌یابی به رویای یک‌شبه ثروتمند شدن جلوه کند. «همستر کامبت» به کاربرانش متعهد شده که در آینده‌ای نزدیک می‌توانند سکه‌هایی را که در طول بازی به دست آوردند، به فروش رسانده یا به رمز‌ارز دیگری تبدیل کنند. کاربران همچنین می‌توانند کیف پول دیجیتال خود را به این بازی متصل کنند. همستر‌های دیجیتال این بازی نیز به صورت ان‌اف‌تی (NFT) ذخیره می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را خرید و فروش کنند. یکی دیگر از عناصر هیجان‌انگیز این بازی برای کاربران، سکه‌های اولیه رایگان است. کاربران با پیوستن به کانال تلگرام این بازی با طی مراحل ساده‌ای می‌توانند تعداد از پیش تعیین‌شده‌ای توکن دریافت کنند.

 

نگرانی‌هایی که درباره همستر کامبت وجود دارد

چندین نگرانی اصلی در مورد این بازی وجود دارد. به دلیل استفاده این‌بازی از پلتفرم تلگرام، نگرانی‌هایی مبنی بر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در این بازی مطرح است. همچنین برخی منتقدان احتمال تبدیل شدن این بازی به یک «طرح پانزی» را مطرح می‌کنند که در آن سود سرمایه‌گذاران از طریق جذب سرمایه‌گذاران جدید تامین می‌شود. درواقع یکی از راه‌های دریافت توکن بیشتر در بازی همستر کامبت این است که دوستان خود را به بازی دعوت کنید. برای این کار کافی است وارد بخش Friends شوید، کد ریفرال خود را کپی و برای کسانی که می‌خواهید ارسال کنید. امتیاز دعوت هر یک کاربر به همستر کامبت ۵٬۰۰۰ و دعوت کاربران دارای تلگرام پرمیوم ۲۵٬۰۰۰ سکه است. با رشد سطح کاربران دعوت‌شده توسط شما نیز مقداری پاداش دریافت خواهید کرد. در این میان انتخاب اشاره می‌‌‌کند که نات‌کوین فرصت جذابی بود که بسیاری از افراد به‌دلیل بدبینی یا جدید بودن نات‌کوین، آن را از دست دادند. این‌بار اما بسیاری از کاربران به بازی همستر هجوم آورده‌اند تا بلکه جبران مافات کنند. فعلاً مشخص نیست که همستر آیا به‌اندازه نات‌کوین ارزشمند می‌شود یا خیر. درنهایت باید گفت پروژه‌های شبیه‌ به نات‌کوین اخیراً بسیار زیاد شده‌اند و برای کسب درآمد از آن‌ها تضمینی وجود ندارد.

ارسال نظر