افزايش ۴۰ درصدي عملكرد ترانزيت بنادر

۱۴۰۳/۰۳/۲۳ - ۰۱:۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۴۴۸۰

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: عملكرد سازمان بنادر در حوزه ترانزيت سال گذشته ۴۵ درصد افزايش داشت و اين ميزان در سال جاري ۴۰ درصد افزايش پيدا كرد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: عملكرد سازمان بنادر در حوزه ترانزيت سال گذشته ۴۵ درصد افزايش داشت و اين ميزان در سال جاري ۴۰ درصد افزايش پيدا كرد. به گزارش ايلنا، علي اكبر صفايي در بازديد از طرح‌هاي زيربنايي و توسعه‌اي دريايي و بندري ايجاد شده گفت: بر اساس سياست‌هاي كلي توسعه دريامحور ابلاغيه مقام معظم رهبري، رييس‌جمهور شهيد نگاه ويژه‌اي به مباحث حمل‌ونقل دريايي داشت و بر اساس اين سياست‌ها و تلاش‌هاي وزير راه و شهرسازي، سازمان بنادر و دريانوردي سه بخش را در حوزه ملي، بين‌المللي و منطقه‌اي و استاني برنامه‌ريزي كرد. وي ادامه داد: در بخش بين‌المللي تلاش‌هاي رييس‌جمهور شهيد كه با كشورهاي همسايه داشتند در حقيقت در حوزه تجارت دريا برد به ثمر رسيد به گونه‌اي كه عملكرد سازمان بنادر در حوزه ترانزيت سال گذشته ۴۵ درصد افزايش داشت و اين ميزان در سال جاري ۴۰ درصد افزايش پيدا كرد.  مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: در حوزه تجارت دريابرد در حوزه بين‌المللي برخي بنادر شمالي تا ۱۳۰ درصد نيز افزايش داشته است و در حال حاضر تمامي شناورها در حال فعاليت هستند. 
صفايي در ادامه به افتتاح و بهره‌برداري از ۱۵۰ طرح با اعتبار ۴۰ هزار ميليارد تومان اشاره كرد و توضيح داد: برخي از اين پروژه‌ها كه تعدادي از آنها بيش از ۴۰۰ پروژه با اعتبار ۱۴۸ همت را شامل مي‌شود، ۹۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد. 

ارسال نظر