توقيف ۲۴ دستگاه خودروي لوكس قاچاق

۱۴۰۳/۰۳/۲۳ - ۰۱:۴۴:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۴۸۷

 رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا گفت: در يك ماه گذشته در حوزه دستگيري قاچاقچيان كالا و ارز رشد ۱۹ درصدي و در حوزه توقيف دستگاه خودروي حامل كالاي قاچاق رشد ۳۱ درصدي و همچنين در حوزه توقيف خودروي موسوم به شوتي رشد ۹۷ درصدي داشتيم. 

 رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا گفت: در يك ماه گذشته در حوزه دستگيري قاچاقچيان كالا و ارز رشد ۱۹ درصدي و در حوزه توقيف دستگاه خودروي حامل كالاي قاچاق رشد ۳۱ درصدي و همچنين در حوزه توقيف خودروي موسوم به شوتي رشد ۹۷ درصدي داشتيم. 
سردار حسين رحيمي از رشد ۱۳۵ درصدي مقابله با پرونده‌هاي كلان در حوزه مقابله با قاچاق كالا و ارز در يك ماه گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، خبر داد.
به گزارش ايسنا، وي درباره اقدامات انجام شده از سوي پليس امنيت اقتصادي فراجا در حوزه مبارزه با قاچاق در يك ماه گذشته گفت: با اقدامات اطلاعاتي و عملياتي در حوزه مقابله با قاچاق كالا با تمركز بر مجرمين اقتصادي و قاچاقچيان كلان و عمده ۹ هزار و ۵۳ پرونده تشكيل شد. در اين مدت با تلاش همكارانم در سراسر كشور ۱۴۱ باند سازمان يافته كه در حوزه قاچاق كالا فعاليت داشتند، منهدم شد.
رحيمي ادامه داد: همچنين در يك ماه گذشته پنج مرحله طرح عملياتي و سراسري با بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌هاي فراجا در راستاي مقابله با جرايم اقتصادي در سراسر كشور انجام كه در نتيجه اجراي اين طرح‌ها چهار هزار و ۵۴۲ فقره پرونده براي مجرمان و مفسدان تشكيل و تعداد چهار هزار و ۷۰۳ دستگاه خودرو حامل قاچاق توقيف شد. 
رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا با تاكيد بر اينكه با همه مصاديق قاچاق مقابله خواهد شد، افزود: كارآگاهان پليس امنيت اقتصادي در مركز و در سراسر كشور با انجام اقدامات اطلاعاتي و عملياتي در محور‌هاي مواصلاتي، پاركينگ‌ها و ... تعداد ۲۴ دستگاه انواع خودرو لوكس قاچاق به ارزش ۲۱۱ ميليارد تومان توقيف شده و در اين راستا تاكنون ۱۳ قاچاقچي دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
رحيمي با اشاره به اينكه طرح مقابله با قاچاق سوخت نيز به‌صورت مستمر در دستوركار پليس امنيت اقتصادي است، گفت: در يك ماه گذشته طــرح مبارزه با قاچاق سوخت با تمركز بر پاكسازي نقاط آلوده در شرق استان هرمزگان با به‌كارگيري ظرفيت‌هاي يگان ويژه، يگان تكاوري و پليس‌هاي تخصصي اجرا شده و بالغ بر ۱۲۰ ميليارد تومان سوخت در اجراي اين طرح كشف شد.
رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا در تشريح اقدامات پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز فراجا نيز، گفت: در يك ماه گذشته تعداد ۸۱۶۶ فقره پرونده عليه قاچاقچيان كالا و ارز تشكيل شده است كه اين موضوع در مقايسه با مدت مشابه سال قبل رشدي ۱۸ درصدي از خودنشان مي‌دهد.
وي با تاكيد بر اينكه در يك ماه گذشته كشف بالغ بر پنج هزار و ۴۱۳ ميليارد تومان انواع كالاي قاچاق را شاهد بوديم و در اين حوزه رشد ۹۷ درصدي را رقم زده‌ايم، گفت: تعداد ۴۵ فقره پرونده كلان، ملي و مهم با ارزش بالاتر از ۱۰ ميلياردتومان با رشد ۳۶ درصدي را شاهد هستيم.
رحيمي با اشاره به كشف دو هزار و ۱۱۰ ميليارد تومان كالاي قاچاق و رشد ۱۳۵ درصدي ارزش پرونده‌هاي كلان و سازمان يافته، گفت: در يك ماه گذشته در حوزه دستگيري قاچاقچيان كالا و ارز رشد ۱۹ درصدي و در حوزه توقيف دستگاه خودروي حامل كالاي قاچاق رشد ۳۱ درصدي و همچنين در حوزه توقيف خودروي موسوم به شوتي رشد ۹۷ درصدي داشتيم.

ارسال نظر