تاكيد بر اجراي ملاحظات زيست محيطي در واحد‌هاي صنعتي

۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۱:۵۷:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۷۲۸

در نشست خبري صمت با محوريت صنعت سبز اعلام شد: تاكيد بر اجراي ملاحظات زيست محيطي در واحد‌هاي صنعتي انتخاب ۱۰ واحد صنعتي سبز استان در دستور كار قرار گرفت.

در نشست خبري صمت با محوريت صنعت سبز اعلام شد: تاكيد بر اجراي ملاحظات زيست محيطي در واحد‌هاي صنعتي انتخاب ۱۰ واحد صنعتي سبز استان در دستور كار قرار گرفت.
حسين عسكرزاده: مديركل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با تاكيد بر رعايت ملاحظات زيست محيطي در بخش‌هاي توليدي استان گفت: با توجه به اجراي طرح‌هاي پايش زيست محيطي و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، انتخاب ۱۰ واحد صنعتي سبز استان در دستور كار و پيش‌بيني شده است.فضل‌الله رحمتي در تور رسانه‌اي و نشست مشترك مديران كل صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محيط زيست و مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري با خبرنگاران تاكيد كرد: توسعه اقتصادي در استان از مهم‌ترين اولويت‌ها و دغدغه‌هاي مسوولان براي حفاظت محيط زيست به ‌شمار مي‌رود. وي با اشاره به لزوم توجه جدي براي توسعه صنايع در چهارمحال و بختياري افزود: اين نوع صنايع به آب، هوا و خاك استان هيچ آسيبي وارد نخواهد كرد. رحمتي تاسيس هر واحد صنعتي در چهارمحال و بختياري را مستلزم دريافت تاييد محيط زيست اعلام و تصريح كرد: در يك‌سال گذشته صنايع فولاد ۱۱ درصد، لوازم خانگي ۲۵ درصد، چادر مشكي ۱۹ درصد، نخ پلي‌استر ۱۰ درصد و روغن نباتي هشت درصد رشد توليد داشته است. وي با اشاره به مشكلات كارخانه خميرمايه ناغان يادآور شد: اين طرح از مهم‌ترين واحدهاي توليدي چهارمحال و بختياري با ارزآوري مطلوب است. مديركل حفاظت محيط‌زيست چهارمحال و بختياري نيز گفت: از ادامه تمامي فعاليت‌هاي مرتبط با آلودگي زيست‌محيطي جلوگيري مي‌شود.سعيد يوسف‌پور تاكيد كرد: در صورت نبود اراده‌اي براي رفع مشكل زيست‌محيطي واحدهاي آلاينده چهارمحال و بختياري، واحد صنعتي متخلف به مراجع قضايي معرفي و از فعاليت آن واحد براساس نظر دادگاه جلوگيري شود. وي افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ پايش به صورت شبانه‌روزي از صنايع چهارمحال و بختياري انجام شد.يوسف‌پور تصريح كرد: زنگ خطر زيست‌محيطي در شهرك صنعتي سفيددشت شهرستان به صدا درآمده است كه با ادامه‌دار بودن استقرار صنايع آلاينده دچار آلودگي هوا مي‌شويم. مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري نيز با اشاره به فعاليت ۲۷ شهرك و ناحيه صنعتي با يك‌هزار و ۲۰۰ مورد پروانه بهره‌برداري و ۲۰ هزار نفر اشتغال‌زايي گفت: هم‌اكنون شهرك‌هاي صنعتي شهركرد، بروجن، سامان يك و دو و كوهرنگ به تصفيه‌خانه پساب صنعتي مجهز هستند. حميد غفاري تاكيد كرد: مطالعات تصفيه‌خانه شهرك صنعتي سفيد دشت انجام شده، تاييد اطلاعات نهايي صادر و اكنون در مرحله تعيين پيمانكار قرار گرفته است.وي ۳۵ درصد از واحدهاي توليدي چهارمحال و بختياري را غذايي و نيازمند آب سالم دانست و افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ ليتر آب تصفيه شده براي شهرك صنعتي شهركرد از تصفيه‌خانه شهركرد خريداري شد و هم‌اكنون در مزايده ۷۰ ليتر بر ثانيه آب تصفيه شده ديگر براي اين شهرك شركت شده است. غفاري سطح فضاي سبز شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري را ۳۱۶ هكتار اعلام و تصريح كرد: فضاي بوستان‌هاي صنعتي در اين شهرك‌ها ۴.۶ هكتار است. چهارمحال و بختياري ۱۲ شهرستان با بيش از يك ميليون نفر جمعيت دارد كه تعدادي از محصولات واحدهاي توليدي اين استان به كشورهاي ديگر صادر مي‌شود.

ارسال نظر