اصلاح نرخ خوراك پالايشگاه‌ها به تصويب دولت رسيد

۱۴۰۳/۰۳/۳۰ - ۰۰:۳۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۴۹۰۰

معاون امور برنامه‌ريزي وزير نفت اعلام كرد: در جلسه اخير هيات دولت، چالش‌هاي موجود در نرخ خوراك پالايشگاه‌ها برطرف و اصلاح آن به تصويب رسيد.

معاون امور برنامه‌ريزي وزير نفت اعلام كرد: در جلسه اخير هيات دولت، چالش‌هاي موجود در نرخ خوراك پالايشگاه‌ها برطرف و اصلاح آن به تصويب رسيد.

به گزارش ايرنا از سازمان بورس، هوشنگ فلاحتيان، اعلام كرد: در جلسه روز يكشنبه هيات دولت، مشكلات موجود در نرخ خوراك پالايشگاه‌ها برطرف و اصلاح آن به تصويب رسيد كه جزييات تصميمات اتخاذ شده اطلاع‌رساني خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، اصلاح دستورالعمل قيمت خوراك و فرآورده‌هاي پالايشي كه در تاريخ ۲۳ دي ۱۴۰۲ ابلاغ و عطف‌به‌ماسبق شد، منجر به تشديد نوسانات بازار سهام و ترس سهامداران از سرمايه‌گذاري در بازار سهام شد.

سازمان بورس در اين زمينه مكاتباتي را با وزير نفت و نهاد رياست‌جمهوري انجام داد و همزمان نيز وزير امور اقتصادي و دارايي نامه‌اي را به دولت ارسال كرد، نهايتاً اين موضوع (يكشنبه ۲۰ خرداد) در ستاد اقتصادي دولت مطرح و مقرر شد تا طي جلسه‌اي به صورت اختصاصي براي بازنگري فرمول في‌مابين وزارت نفت، وزارت اقتصاد، سازمان بورس و انجمن پالايشي‌ها برگزار شد.

در ادامه اين جلسات نيز هفته گذشته سه اصلاح عمده در دستورالعمل نرخ خوراك پالايشگاه‌ها مورد بحث و تفاهم قرار گرفت كه اين اصلاحات به‌ اختصار عبارت‌اند از:

۱. زمان اجراي دستورالعمل جديد كه قبلاً تاريخ اجراي آن از ابتداي سال در نظر گرفته شده بود به همان تاريخ ابلاغ تغيير يافت؛ بنابراين مقرر شد تا محاسبات مدنظر از ابتداي سال تا ۲۳ بهمن ماه سال گذشته طبق دستورالعمل ۱۴۰۱ انجام شود.

۲. ميزان عدم‌النفع شركت‌هاي پالايشي ناشي از برنامه توليد ابلاغي از سوي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي كه با توجه به شرايط ويژه كشور و كاهش ناترازي بنزين تدوين شده است و به همين دليل امكان به‌كارگيري حداكثر ظرفيت توليد محصولات با كيفيت بالاتر را از پالايشگاه‌ها سلب مي‌كند، محاسبه و در حساب شركت‌هاي پالايشي منظور شود. ۳. همچنين مقرر شد تا تسويه بدهي‌هاي دولت به پالايشگاه‌ها از محل تخصيص خوراك آنها انجام شود.

ارسال نظر