پايان ماه عسل كاربران و طراحان هارموني هواوي

۱۴۰۳/۰۳/۳۰ - ۰۱:۰۷:۳۴
کد خبر: ۳۱۴۹۲۰

شركت هواوي در نظر دارد از خريدهاي درون برنامه‌اي در سيستم تلفن همراه هارموني، سهمي دريافت كند كه گوياي اعتماد رو به رشد اين برند چيني در رقابت با اپل در بزرگ‌ترين بازار تلفن هوشمند جهان است.

شركت هواوي در نظر دارد از خريدهاي درون برنامه‌اي در سيستم تلفن همراه هارموني، سهمي دريافت كند كه گوياي اعتماد رو به رشد اين برند چيني در رقابت با اپل در بزرگ‌ترين بازار تلفن هوشمند جهان است. به گزارش ايسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: هواوي در حال بررسي مطالبه كميسيون كمتر از ۳۰ درصد است كه اپل و گوگل براي پرداخت‌هاي انجام شده از طريق فروشگاه‌هاي برنامه خود براي بازي‌ها، اپليكيشن‌ها، فيلم‌ها و اشتراك‌هاي موسيقي دريافت مي‌كنند. هواوي تاكنون سيستم عامل هارموني را بدون هزينه نگه داشته بود تا توسعه‌دهندگان و ناشران بيشتري را به سمت اين پلتفرم جلب كند. به گفته منابع آگاه، هواوي به خصوص براي بازي‌ها كه بخش عمده درآمد فروشگاه‌هاي برنامه موبايل را تشكيل مي‌دهند، سرگرم مذاكره با توسعه‌دهندگان براي دريافت هزينه حدود ۲۰ درصدي است. اپراتورهاي فروشگاه اندرويدي رقيب در چين مانند شيائومي، كميسيون حداكثر ۵۰ درصدي براي خريدهاي درون بازي‌ها دريافت مي‌كنند. هواوي هنوز تصميم نهايي نگرفته و برنامه‌هايش ممكن است تغيير كند. 

اقدام قريب الوقوع هواوي نشان مي‌دهد اين غول فناوري چيني احساس مي‌كند پايگاه كاربران و توسعه‌دهندگانش به حد كافي رشد كرده تا به دنبال كسب درآمد از اين بخش باشد. هواوي پس از اينكه تحريم‌هاي امريكا باعث شد نتواند با گوگل كه مالك اندرويد است همكاري كند، سيستم عامل هارموني (Harmony OS) را طراحي كرد. كميسيون در نظر گرفته شده، اكوسيستم هارموني چهار ساله را همچنان ارزان‌تر از رقيبان بازار نگه مي‌دارد. اين شركت بايستي كاربران و توسعه‌دهندگان اپليكيشن را متقاعد كند هارموني را به عنوان گزينه سوم پس از آيفون اپل و اندرويد گوگل بپذيرند. با اين حال، ‌هواوي از زمان بازگشت به بازار گوشي‌هاي رده بالاي چين، موفق شده است پيشرفت قوي داشته باشد. 

ارسال نظر