نانوايي‌ها اجازه عرضه محصولات مشاغل خانگي دريافت كردند

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۳:۵۲:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۳۷۹

مسوول مركز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: با تكميل طرح عرضه محصولات مشاغل خانگي در نانوايي‌ها، براي همه يك ميليون و پانصد هزار نفري كه در اين مشاغل مشغول به كار هستند، درآمد پايدار تامين مي‌شود. به گزارش خبرگزاري تسنيم و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت صمت، با حضور مسوولان وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي، نخستين فروشگاه به‌صورت آزمايشي افتتاح شد.

مسوول مركز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: با تكميل طرح عرضه محصولات مشاغل خانگي در نانوايي‌ها، براي همه يك ميليون و پانصد هزار نفري كه در اين مشاغل مشغول به كار هستند، درآمد پايدار تامين مي‌شود. به گزارش خبرگزاري تسنيم و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت صمت، با حضور مسوولان وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي، نخستين فروشگاه به‌صورت آزمايشي افتتاح شد. محمدحسين قمري، مسوول مركز اصناف و بازرگانان وزارت صمت، در اين مراسم گفت: با تكميل طرح عرضه محصولات مشاغل خانگي در نانوايي‌ها، براي همه يك ميليون و پانصد هزار نفري كه در اين مشاغل مشغول به كار هستند، درآمد پايدار تامين مي‌شود. وي افزود: طي توافقي كه سال گذشته بين معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت اشتغال وزارت كار انجام شد، جهت توسعه بازار مشاغل خانگي و از طرفي هم براي ترميم اقتصاد نانوايي‌ها، اين طرح كليد خورد تا ما بتوانيم محصولات مشاغل خانگي بومي و محلي را به فروش برسانيم. 

مسوول مركز اصناف و بازرگانان وزارت صمت اضافه كرد: ما در كشور 80 هزار نانوايي داريم كه در مرحله اول هزار نانوايي به اين طرح اضافه بشوند. وي صحبت‌هايش را اين‌گونه ادامه داد: از نظر مشاغل خانگي نيز مجموعا يك ميليون و پانصد هزار مشاغل خانگي كه محصول آنها آماده عرصه در اين بستر باشد، وجود دارد كه به مرور اينها را به هم متصل كرده تا محصولاتشان را در نانوايي‌ها عرضه كنند. قمري با بيان اينكه فرض ما اين است كه با اجراي اين طرح مشاغل خانگي به يك درآمد منطقي بين 15 تا 20 ميليون تومان در ماه برسند، يادآور شد: در طرح ما، مشاغل خرد و كارگاه‌هاي كوچك نيز ديده شده است. وي در ادامه افزود: اين طرح در فاز اول در نانوايي‌ها و در فازهاي بعدي در ساير فروشگاه‌ها نيز انجام خواهد شد. مسوول مركز اصناف و بازرگانان وزارت صمت همچنين گفت: نانوايي‌هايي كه در اين طرح هستند، چه از سمت وزارت تعاون و چه از سمت شوراي عالي جهاد به آنها وام داده مي‌شود تا بتوانند نانوايي خود را تجهيز كنند و غرفه‌هاي محصولات مشاغل خانگي را نيز به نانوايي خود اضافه كنند.

ارسال نظر