امام جمعه موقت تهران:

حضور در انتخابات سرنوشت ملت را مشخص مي‌كند

۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۲۳:۵۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۵۴۳۳

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور شما در انتخابات سرنوشت شما را تعيين مي‌كند و اثر راي‌تان مشابه اثر راي رهبري خواهد بود. حجت‌الاسلام كاظم صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: انتخابات بيعت با خدا، دين، امام زمان (عج)، امام راحل، شهدا و پرچمدار دين و الگوي تراز ما در دوران غيبت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي است.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور شما در انتخابات سرنوشت شما را تعيين مي‌كند و اثر راي‌تان مشابه اثر راي رهبري خواهد بود. حجت‌الاسلام كاظم صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: انتخابات بيعت با خدا، دين، امام زمان (عج)، امام راحل، شهدا و پرچمدار دين و الگوي تراز ما در دوران غيبت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي است. وي ادامه داد: در ۴۵ سال گذشته مرتب به صحنه آمديد و با علي بيعت كرديد و با بيعت خودتان ولايت را تعميق كرديد و مليت و جمهوريت خودتان را تثبيت كرديد، پس مساله انتخابات مساله اول ايران است. جمهوريت و اسلاميت با خون هزاران پاك باخته توحيد امضاء شده است. شما در انتخابات با شهدا بيعت مي‌كنيد.

 نظام با جمهوريت خودش در دنيا احساس سرافرازي مي‌كند. امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت علي (ع) با آن عظمتش چون حمايت مردم را نداشت، مجبور به صبر كردن تلخ و جانكاه شد. ملت ايران دست و بازوي امام زمان (عج) و رهبري هستند، موقعيتي كه حضرت علي (ع) از آن برخوردار نبود. همراهي مردم با نظام به فضل الهي موجب برداشته شدن همه مشكلات و موانع خواهد شد. صديقي ادامه داد: حضور شما در انتخابات سرنوشت شما را تعيين مي‌كند. حضور در انتخابات در حفظ امنيت و افزايش آن تاثيرگذار است. دشمن نمي‌تواند به شما ضربه بزند، اما واي از آن روز كه علي تنها بماند در آن صورت مردم گرفتار ظالمان مي‌شوند. صديقي همچنين با گراميداشت ۷ تير گفت: هفت تير روز غلبه خون بر شمشير و غلبه جمهوري اسلامي است. در اين روز ۷۲ نفر از بهترين مسوولان كشور خون‌شان را پاي انقلاب ريختند. سالار اين شهدا شهيد بهشتي بود كه به فرموده امام يك ملت بود. او پنجه به روي هيچ كسي نمي‌انداخت و در خدمت بردبار بود. شهيد رييسي همان ويژگي‌هاي آيت‌الله بهشتي را داشت، به خصوص كه دغدغه مردم را داشت. اگر نگويم شهيد بهشتي بي‌نظير بود كم نظير بود. بني صدر و جنديان ملي‌گرا ايشان را منزوي كردند و به ايشان تهمت زدند به نحوي كه ايشان را گوشه‌نشين كردند، اما خون او موجب شناخته شدن خودش و جلاي انقلاب اسلامي شد.  بهشتي هم در فقه مجتهد بود و هم در عرفان عارف بود و هم در حكمت و فلسفه صاحب نظر بود. ايشان نسبت به امامت و ولايت «منم منم» نداشت. صديقي ادامه داد: آيت‌الله شهيد بهشتي خدمتگزار بي‌ادعا و هميشه در صحنه و متعبد بود. شهيد بهشتي و شهيد رييسي براي ما تراز و الگو و مدل هستند.  رييس‌جمهور منتخب علاوه بر داشتن ويژگي‌هاي عمومي بايد اصلح باشد.

اما اصلح كيست؟ اعتقاد رييس‌جمهور به اعتقادات شما بسيار مهم است.  رييس‌جمهور بايد همچون شهيد بهشتي عقيده به مباني انقلاب داشته باشد و شهيد رييسي اينطور بود. امام جمعه موقت تهران گفت: آيت‌الله بهشتي رهبري را مقتداي خودش مي‌دانست. رييس‌جمهور بايد كارايي و انرژي و كفايت لازم را داشته باشد تا بتواند مثل شهيد بهشتي بدود. صديقي تاكيد كرد: رييس‌جمهور بايد عاشق مردم باشد. وي افزود: نفرت روزافزون و لعنت الهي بر رژيم صهيونيستي و امريكاي جنايتكار باد كه حمايت از جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي مي‌كند. با زنده نگه داشتن شعائر جبهه‌اي از مردم مقاومت حمايت كنيد. وي در خطبه‌هاي اول نماز جمعه گفت: شما امت سرافراز ايران را به تقواي الهي و پرهيز از حرام خدا اطاعت از اوامر پروردگار متعال دعوت مي‌كنم. نزول بركت و باز شدن گره‌ها و آسان شدن كارها در پرتو تقواست.  خطيب جمعه تهران گفت: روز عيد غدير عيدالله اكبر و بيعت كائنات با قطب عالم هستي حضرت اميرالمومنين (ع) است. غدير يك روز نيست، بلكه خورشيد هدايت و اهرم حركت به سوي مبداء اعلا و مدل حكومت صالحان و حكمراني است. وجود يك مرزبان آگاه كه مرزهاي دين را زيرنظر دارد و كشور دين را از تهاجم و تعرض شياطين حفظ مي‌كند، لازم و ضروري است. صديقي اظهار كرد: كسي كه دين را با دل و عقل پذيرفت، بايد شعائر ديني را نيز پاس بدارد. ولايت جزو شعائر دين است كه بايد پر و بال داده شود. امامت عملي كردن دين است. امام راه، راهنما و راهبر است. اگر امتي پرچم امامت را بالا برد و با حضور پر نقش خودش امامت را الگوي زندگي سعادتمندانه قرار داد، هيچ دشمني قدرت تعرض به آن ملت را پيدا نمي‌كند. اجتماع ۱۰ كيلومتري مردم در روز غدير يك خيزش بزرگ بود.

ارسال نظر