هوش مصنوعي موبايل ديپ فيك را رديابي مي‌كند

۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۴۴:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۵۴۴

شركت آنر در رويداد MWC Shanghai ۲۰۲۴ از دستاوردهاي خود در زمينه هوش مصنوعي با تمركز روي قدرتمندسازي و ايمني كاربر رونمايي كرد. اين شركت ۲ ويژگي هوش مصنوعي را معرفي كرد.

شركت آنر در رويداد MWC Shanghai ۲۰۲۴ از دستاوردهاي خود در زمينه هوش مصنوعي با تمركز روي قدرتمندسازي و ايمني كاربر رونمايي كرد. اين شركت ۲ ويژگي هوش مصنوعي را معرفي كرد. به گزارش مهر به نقل از گيزموچاينا، اين فناوري‌ها عبارتند از هوش مصنوعي ضد فوكوس محافظت از چشم و هوش مصنوعي رديابي ديپ فيك (AI Defocus Eye Protection و  AI Deepfake Detection) .با توجه به فراگير شدن نزديك بيني در افراد به دليل مدت زمان تماشاي نمايشگر، قابليت هوش مصنوعي ضد فوكوس محافظت از چشم يك راه‌حل ايده آل ارايه مي‌كند. اين فناوري با شبيه ساز عينك‌هاي ضد فوكوس روي نمايشگر دستگاه‌ها، تمركز كنترل‌شده در ديد محيطي را به وجود مي‌آورد و از سوي ديگر روند افزايش طول چشم مرتبط با نزديك‌بيني را كاهش مي‌دهد. آزمايش‌هاي اوليه نشان‌دهنده كاهش متوسط ۱۳ درجه‌اي در نزديك بيني گذرا پس از ۲۵ دقيقه مطالعه است و برخي از كاربران تا ۷۵ درجه كاهش را تجربه مي‌كنند. همچنين قابليت رديابي هوش مصنوعي آنر با تهديد روزافزون محتواي دستكاري شده و كلاهبرداري‌هاي آنلاين مقابله مي‌كند.

اين ويژگي كه در دستگاه قرار مي‌گيرد عواملي مانند ارتباط چشمي، شفافيت عكس و پخش ويدئو براي رصد وجود ناهماهنگي‌هاي غير قابل رديابي با چشم انسان را بررسي مي‌كند. سيستم هوش مصنوعي مذكور براساس مجموعه وسيعي از ويدئوها و تصاوير مرتبط با كلاهبرداري‌هاي آنلاين آموزش ديده و به همين دليل مي‌تواند فقط در ۳ ثانيه محتوا را شناسايي، بررسي و مقايسه كند. اگر محتواي مذكور ساختگي يا تغيير يافته باشد، كاربر يك هشدار ريسك دريافت مي‌كند تا از او در مقابل كلاهبرداري‌هاي احتمالي محافظت شود. آنر به تعهد خود براي ايجاد هوش مصنوعي روي دستگاه هايش متعهد و معتقد است اين امر كليدي براي ارايه سرويس‌هاي شخصي سازي شده و حفظ حريم خصوصي كاربر است. هوش مصنوعي روي دستگاه برخلاف نوعي از اين فناوري كه روي ابر متمركز است، داده‌ها را به‌طور مستقيم روي موبايل پردازش مي‌كند و كنترل و امنيت بيشتري براي كاربران فراهم مي‌كند.

ارسال نظر